طیب فریادرس:

اعزام ۳۵۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان‌ نور جنوب کشور

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه تا کنون ۵۷۰ نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان نور غرب کشور اعزام شده‌اند، گفت: تا پایان سال جاری ۳۵۰۰ نفر نیز به مناطق جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۱۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ طیب فریادرس در نشست فرمانده سپاه استان همدان با رؤسای دانشگاه‌ها با اشاره به عملکرد بسیج دانشجویی در سال جاری اظهار داشت: فعالیت‌های بسیج دانشجویی در زمینه‌های مختلفی از قبیل تربیتی، آموزشی، علمی، مسائل زنان، حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ و رسانه، بصیرتی، جهادی و راهیان نور بوده است.

 

وی افزود: در زمینه تربیتی و آموزشی راه ‌اندازی  ۲۲۱ حلقه صالحین، برگزاری محافل انس با قرآن و ۱۷۳۰ مورد هیات شهدای قشر، آموزش عادی ۲۷۹۲ نفر در سطح دانشگاه‌های استان از جمله اقدامات اجرایی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان یادآور شد: برگزاری طرح ولایت استانی با حضور ۲۰۷ نفر (۷۱ نفر برادر و ۱۳۶ نفر خواهر) و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در سطح حوزه مقاومت دانشگاه‌ها نیز از دیگر فعالیت‌ها است.

 

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در حوزه علمی عنوان کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به راه اندازی ۱۸ مورد هسته علمی، هفت مورد کارگاه‌های علمی کاربردی، سه مورد جنبش نرم‌افزاری، جشنواره ممتازین و مبتکرین و راه‌اندازی سه مورد نشریه طی سال جاری اشاره کرد.

 

فریادرس ابزار داشت: در زمینه مسائل زنان نیز برگزاری کارگاه زنان با موضوعات کرامت و حقوق زن، ازدواج و انتخاب همسر، کانون خانواده و برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت و مسائل پزشکی بانوان، حجاب و عفاف، کرامت و عزت نفس و حقوق همراه با مشاوره پزشکی متخصص زنان، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و غیره یکی از فعالیت‌های انجام شده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های ورزش و سلامت، نهضت «ما زنده‌ایم»، یادواره شهدای مدافع حرم، همایش پیاده‌روی، جلسه تشکیلاتی با حضور ۲۰۰ نفر و راه‌اندازی بیش از ۵۰ سایت در حوزه‌ها و پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تصریح کرد: برگزاری ۲۲ مورد یادواره در پایگاه‌ها و دفاتر، هفت مورد یادواره در حوزه‌ها، راه‌اندازی کانون دفاع مقدس شهید مطهری و کانون دفاع مقدس شهید رضایی نژاد، چاپ کتاب شهید ابوالفضل سپهری و برگزاری مسابقات ورزشی یادواره شهدای دانشجو در چهار رشته نیز از جمله اقدامات انجام شده در زمینه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی جهادی از مهمترین اقدامات بسیج دانشجویی است که در این راستا ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب اردوهای جهادی طی امسال به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

 

فریادرس با اشاره به اردوهای راهیان نور تصریح کرد: تا کنون حدود ۵۷۰ نفر به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده‌اند و ۳۵۰۰ نفر از دانشجویان نیز به مناطق جنوب اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار