مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: با وجود برخورد ساده‌انگارانه هیات‌های اجرایی با بررسی صلاحیت‌ها، نگران برگزاری انتخابات هستیم و نگرانیم دولت در انتخابات قضاوت بی‌طرفانه‌ای نداشته باشد.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۰۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶

ثابتی تصریح کرد: با نگاهی به فلسفه شورای نگهبان متوجه می‌شویم عموم کسانی که انقلاب را پایه‌ریزی کردند من جمله امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری و شهید بهشتی تاکید ویژه‌ای بر نظارت شورای نگهبان دارند و به این شورا به عنوان نهاد صیانت کننده و نگهبان انقلاب تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به دفاع شدید رئیس جمهور کشورمان در سال‌های 60 از شورای نگهبان، ادامه داد: آقای روحانی در اظهارات خود در آن روزها معتقد است برای اینکه ما از کشمکش‌ها و قدرت نمایی بی‌رویه قوه مجریه جلوگیری کنیم باید نهادی به عنوان شورای نگهبان باشد و قدت را به نحو مطلوبی کنترل کند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه آقای روحانی نباید اظهارات خود را در سال‌های گذشته در دفاع از شورای نگهبان فراموش کند، تاکید کرد: ما امروز از آقای روحانی با توجه اظهار نظراتی که در سال‌های گذشته در مورد شورای نگهبان داشته به عنوان رئیس جمهور کشورمان و مسئول اجرای قانون  انتظار داریم که جملات گذشته خود را تکرار کند تا ما به این نتیجه برسیم که رئیس جمهور ما روی خود ایستاده و دوگانه با مسائل برخورد نمی‌کند، و به عنوان یک حقوقدان نظام فکری واحد دارد و انسانی نیست که در اتفاقات و جنجال‌های سیاسی مرعوب شود.

وی با اشاره به ردصلاحیت تعدادی از نامزدها توسط هیات نظارت بر انتخابات، خاطرنشان کرد: طبیعی است که عدم احراز و رد صلاحیت در انتخابات مجلس نشانه کم صلاحیتی یک فرد برای مسائل دیگر نیست. همه افراد رد صلاحیت شده چه بسا صلاحیت‌های دیگری داشته باشند اما به عنوان نماینده مجلس بنا بر دلایلی استانداردهای لازم را نداشته‌اند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ تصریح کرد: همانگونه که ما دیدیم در این انتخابات افرادی بسیار زیادی ثبت‌نام کردند و در مرحله اول تعداد زیادی توسط هیات‌های اجرایی تائید شدند. ما حتی در دوره‌های گذشته هم شاهد چنین آمار زیادی برای ثبت‌نام‌ها نبوده‌ایم.

وی با اشاره به عبور تعداد زیادی از افراد فاقد صلاحت از فیلتر هیات‌های اجرایی، ادامه داد: تعداد زیادی از افراد می‌بایست در هیات‌های اجرایی وزارت کشور رد صلاحیت می‌شدند ولی متاسفانه اینگونه نشد.

ثابتی تاکید کرد: مسلما وقتی فردی سابقه کیفری، قاچاق، سوء شهرت و پرونده‌های امنیتی دارد نباید از فیلتر وزارت کشور عبور کند ولی این چنین نشده و هیات‌های اجرایی با وجود اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت بوده‌اند آنها را تائید کرده است و این موضوعی است که به مجموعه وزارت کشور وارد است و آقای رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

وی گفت: مگر می‌شود کسی که سابقه جزایی و امنیتی دارد تائید صلاحیت شود این مسئله و اظهارت اخیر آقای روحانی در مورد شورای نگهبان کاملا در تضاد و متغایر با اظهاراتش در سال 59 است و مخالف صریح قانون است و هم رئیس جمهور و هم وزارت کشور باید در این مورد پاسخگو باشند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در ادامه گفت: تائید صلاحیت برخی افراد در هیات‌های اجرایی نشان از تساهل و سهل گیری است وگرنه شورای نگهبان و هیات نظارت کار خود را به خوبی و با دقت انجام داده‌اند

ثابتی در خاتمه اظهار داشت: با این اصول که می‌بینم دستگاه، اجرایی کشور در بررسی صلاحیت‌ها در گام اول ساده انگارانه برخورد می‌کند ما نگران برگزاری انتخابات هستیم و نگرانیم دولت نتواند در مراحل بعد انتخابات را درست برگزار کند و قضاوت بی طرفانه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات