هر نوع دخالت دولتی در انتخابات حق الناس را تضییع و چهره انتخابات نظام جمهوری اسلامی را خدشه دار می کند.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۰۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

دخالت دولتمردان در انتخابات باعث ایجاد تشنج می شود

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره پیامدهای دخالت دولت در انتخابات و حمایت از یک جریان خاص سیاسی اذعان کرد: دخالت دولت مردان در انتخابات شایسته و البته مورد قبول هم نیست.




وی افزود:هر وقت هم که دولت مردان در انتخابات دخالت کردند، فضای عمومی جامعه متشنج شده و معمولا هم اینگونه است که هر وقت مردم احساس کنند دولت به دنبال یک جریان خاص است برعکس آن عمل می کنند.

شهریاری تاکید کرد: به همین دلایل به دولت مردان توصیه می کنیم بی طرفی شان را حفظ کنند چرا که به نفع خودشان است.

جایجایی دولتمردان در استان ها در راستای انتخابات است!

حجت الاسلام کیایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره پیامدهای دخالت دولت در انتخابات و حمایت از یک جریان خاص سیاسی اذعان کرد:به هیچ عنوان مصلحت نیست که دولت در روند انتخابات دخالت کند، دولت مجری است و باید کار اجرایی خودش را انجام بدهد.




وی افزود: همه افرادی که برای انتخابات مطرح می شوند، چه در خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی، برای آنها باید این مسئله علی السویه باشد و کار اجرایی شان را انجام بدهند، اما با کمال تاسف می بینیم که بالاخره یکسری جابجایی‌هایی در این دو سه ماهه انجام شد که این جابجایی ها علی القاعده در رابطه با انتخابات بوده است.

کیایی نژاد تاکید کرد:بنده در استان خودم این جابجایی ها را میبینم که در راستا انتخابات بوده و این به مصلحت نیست و به ضرر خود دولت تمام می شود. بهترین راه این است که آنها با همه علی السویه برخورد بکنند و کار اجرایی خودشان را انجام بدهند، اگر بنا باشددولتمردان دخالت بکنند، بالاخره شائبه ای ایجاد می شود که نظر دولت روی فرد خاصی بود، ولو اینکه کسی که رای آورده باشد ممکن است طرفدار دولت هم نباشد، این شائبه باعث بدبینی مردم و حامیان سایر کاندیداها می شود.


حمایت دستگاه اجرایی از افراد خاص در انتخابات نتیجه معکوس می دهد

سردار جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره پیامدهای دخالت دولت در انتخابات و حمایت از یک جریان خاص سیاسی اذعان کرد:مسئله انتخابات بحث مهمی است و نهادهایی که هم مجری و هم نظارتی هستند باید استقلال عمل هم داشته باشند و اقدامی صورت نگیرد که این شائبه ایجاد شود که از یک جریان یا افراد خاصی حمایت میشود.




وی افزود: هر چه این دستگاه ها بصورت مستقل عمل بکنند و نقش اصلی شان را طبق قانون عمل بکنند می توانند اعتماد مردم را بیشتر جلب بکنند، مردم ما هوشیارند و این اقدامات را رصد می کنند، اگر در جایی دیدند که تخطی می شود حتما خودشان قضاوت می کنند و این حمایت هایی که از سوی دستگاه های اجرایی انتخابات می شود، برای آن افرادی که برایشان تبلیغ می شود نتیجه معکوس خواهد داشت.

جوکار تاکید کرد:لذا این خلاف قانون اساسی است ،هیچگونه حمایت مادی و معنوی نباید از یک جریان خاص توسط دولت نباید صورت بگیرد و اجازه بدهند که گروه های سیاسی و اشخاص در یک فضای آرام برنامه های خودشان را ارائه کنند و مردم بر اساس آن رای بدهند، کسی نخواسته باشد که در تصمیم مردم خدشه ای وارد کنند.


برخی فرمانداران از اظهارات خلاف قانون ابا ندارند!

دکتر نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره پیامدهای دخالت دولت در انتخابات و حمایت از یک جریان خاص سیاسی اذعان کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک فرآیند آزاد و مستقل است و یکی از زیباترین و سالمترین و واقعی ترین انتخابات ها در بین نظام های سیاسی دنیا در ایران برگزار می شود چون مردم مستقیم دست به انتخاب می زنند.




وی افزود: بنابراین هر نوع دخالت دولت و دخالت دولتی در انتخابات حق الناس را تضییع و چهره انتخابات نظام جمهوری اسلامی را خدشه دار می کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: تمام دولتمردان و مجریان دولتی باید امانت داری بکنند، خودشان را امانتدار مردم بدانند و با کمال بی طرفی اجازه بدهند مردم به هر سلیقه ای که خواستند رای بدهند.

وی گفت:ما هم برخی اقدامات فرمانداران و استان داران را در منطقه مان هم دیدیم و هم شنیدیم،که برخی فرماندارها متاسفانه دنبال کار انتخاباتی اند و گاهی هم ابا نمی کنند و می گویند ما نمی گذاریم فلانی انتخاب بشود و می خواهیم فلانی انتخاب بشود،این نوع دخالت ها نه در شان وزارت کشور و نه در شان کشور است، بهتر است مجریان کار اجرا را انجام بدهند.


جریان های دولت ساخته یک دوره بیشتر عمر نکرده اند

آقای امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره پیامدهای دخالت دولت در انتخابات و حمایت از یک جریان خاص سیاسی اذعان کرد: اصل دخالت که کار درستی نیست و خلاف قانون است،همواره تبعات منفی ای هم در این راستا وجود داشته و احزاب دولت ساخته یک دوره بیشتر در این مملکت عمر نداشتند و عمرشان به پایان رسیده است.




امیر آبادی تاکید کرد: در مسئله بخصوص مانند انتخابات مردم دوست دارند آزادانه انتخاب بکنند، دولت ها علاقه دارند که مجالس همواره تحت سلطه خودشان باشد و مجلس ها بر دولت ها نظارت نکنند، آنها دوست دارند که مجلسی وجود داشته باشد که به نوعی به قربان گوی دولت باشد،این مجلس دیگر مجلس دولت نیست، مجلس دولت است.مردم هم علاقه مندند که نمایندگانشان آزاده و حر باشند و در مقابل زیاده خواهی ها و در مقابل حیف و میل ها و آنچه که به صلاح منافع ملی و کلیت کشور نیست، بایستند و مقاومت کنند و حرف مردم را بزنند.

وی گفت:شاید در یک دوره ای اتفاقاتی بیافتد اما معمولا این مسائل زود فاش می شود، به همین جهت دولت ها هر چقدر در این مسائل دخالت نکنند به نفع خودشان است. متاسفانه در استان های مختلف مسائلی وجود دارد، دهیاران وشورا ها دارند به سمت و سویی سوق می دهند که دولت ها علاقه منداند، این کار به نظر می رسد که کار درستی نیست،انشاالله دولت به شعارهایش عمل کند.


ارسال نظرات