خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار محمدزاده گفت: از ابتدای سال جاری ده ها طرح در عرصه هاياقتصادمقاومتی، خوداشتغالي و صنايع تبديلي به همت بسیج سازندگی سپاه خوی و همکار ی بسیجیان به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۶۲۵۳۲۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، مسئول بسیج سازندگی سپاه خوی در گفتگويي اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های كلي از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رویکردبسیج، به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: در سالهای اخیر دشمنان بر علیهنظام جمهوری اسلامی بابهره جستن از تهدید و ترفند و تحریم، فشار زیادی آوردند لذا بسیج سازندگی با تاکیدمقام معظم رهبری رویکرد خود را به سمت اقتصاد مقاومتی تغییر داده و اين طرح ها رادراولویت برنامه های خویش قرار داده است .

سرهنگ پاسدار محمد محمدزاده خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالي سازمان بسیج سازندگی فرهنگ خوداتکایی و خودباوری را در بین مردم برای ماندگاری مردم در روستا‌هانشرداده و با پرداخت تسهیلات براي بسیجان در راستای خوداشتغالی و در قالب اقتصادمقاومتی گام برداشته كه مي توان کار وتلاش در عرصه های مختلف من جمله کارگاه های کوچک خانگی وتولیدی، خیاطی، گلدوزی، قالیبافی، صنایع دستی، پرورش دام و طیور را از اهداف بسیج سازندگی برشمرد.

وی هدف از این طرح ها را تبدیل مباحث اقتصادی به گفتمان غالب جامعه و نهایتا مردمی کردن اقتصاد کشور با دخیل دادن مردم در طرح‌های تولیدی اقتصادمقاومتی بيان نمود.

محمدزاده پرورش شترمرغ، پرورش زنبور عسل،بلدرچین،ماهی،دامداری، احداث گلخانه،کاشت گیاهاندارویی و.... را از جمله عرصه‌هاي عنوان كرد که توسط بسیج سازندگی مورد حمایت قرار گرفته و بالع بر 1میلیارد و950میلیون تومان هزینه در برگرفته و مستقیمابرای 135نفر اشتغال زایی شده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: اعتبار وامي كه براي طرح هاي خوداشتغالي از سوي نگار نصروبسيج سازندگي پرداخت شده تقريبا بیش از 448میلیون تومان بوده که این طرحها شامل خیاطی، گلدوزی،جوشکاری، قالي بافي و...میباشدکه در این طرح تحت عنوان مشاغل خانگی60نفرمشغول به کار شده است.

مسئول بسيج سازندگي سپاه خوي همچنين گفت: بسجيان دوره ديده و داري گواهي هاي معتبربااستفاده از اين طرح ها وام هاي لازم را دريافت و با رونق دادن به استعدادهاي خوددر هر رشته دامنه فعاليت را گسترانده و موفق شدند دست ديگر بسيجيان را گرفته وبازار كار را ترويج نمايند .

وي در پاسخ به این سوال که اختصاص تسهیلات برای خرید دستگاه هاي صنایع تبدیلیو تاثیرآن بر وضعیت صنعت و اشتغال زایی اظهارداشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته با هیات دولت یکی از راه های حل مشکل روستاهای کشور را گسترش صنایع تبدیلی عنوان کردند، لذا بر اين اساسسازمان بسیج مستضعفین و قرارگاه جهاد اقتصادی درحوزه صنایع تبدیلی ورود پیدا کرده و این قرارگاه با حضور برخی اقشار از جمله بسیج سازندگی شروع به کار کرد .

وي ابراز داشت: با پراخت تقريبي بيش از 700میلیون در راستاي تسهیلات خريد صنايع تبديلي به حول و قوه خدا بسيجيان در رشته هاي گوهر تراشي و بسته بنديترشیجات،عرقیات،عسل و... فعاليت چشمگيري پيداكردند و توانستند در اين زمينه به خودكفايي برسندكه هدف کلی از اینگونه طرح ها ترویج و تقویت فرهنگ تولید ،خود کفایی،کارآفرینی وتوسعه کسب و كار است.

كارشناس بسيج سازندگي نيز در ادامه با ارائه گزارشي از روند بازديد و سركشي از طرحهاي اقتصاد مقاومتي، خوداشتغالي و صنايع تبديلي گفت: با واگذاری وام از سوی بسیج سازندگی و شرکت نگار نصر برای بسیجیان و حمایت از استعدادات این عزیزان افزون بر 240نفر در طرح های بسیج سازندگی مشغول به کار شده اند .

سروان پاسدار حسين اسماعيلو ادامه داد: در طي بازديداز اين طرح ها نماينده شركت نگار نصر و معاون هماهنگ كننده سپاه خوي حضور داشتند، بسيجيان روند هزينه وام هاي اعطا شده و كيفيت كارهاي خويش را جزء به جزء تشریح کردند.

وي ا فزود: اکثر پروژه های بسیج سازندگی با اعطای وام ها همینک به بهره برداری رسیده و ما شاهد روندكارها و فعاليت نيروهاي جوان هستيم .

اسماعيلوادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران که اصلیترین هدفش برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض درمناطق مختلف است در دوره جدید و با حرکت بسیج سازندگی می‌کوشد این اهداف را در قالب اقتصادمقاومتي همه گيرنمايد.

ارسال نظرات