عضو کمیسیون بودجه مجلس

تنها ۳۵ درصد بودجه عمرانی پرداخت شده است/ دولت بودجه دو دوازدهم ارائه کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بعید است بودجه امسال تصویب شود بنابراین دولت بودجه دو دوازدهم ارائه دهد.
کد خبر: ۸۶۲۵۲۸۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی  در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد تا پایان سال مجلس بودجه سال 95 را به دولت تحویل بدهد، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم با توجه به شرایط و بنا به مسائل و مشکلات و ابهامات درآمد سال آینده با تأخیر لایحه بودجه ارائه شد و به غیر از هفته جاری و هفته آینده مجلس جلسه کاری نخواهد داشت، در کنار این موضوع طرح‌ها و لوایح دیگر نیز در دستور کار صحن مجلس و کمیسیون‌ها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اکنون احکام دائمی شدن برنامه در کمیسیون‌های مشترک بررسی می‌شود، تصریح کرد: هنوز هم احکام دائمی برنامه در کمیسیون نهایی نشده و همچنین نیاز بررسی و تصویب در صحن مجلس دارد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید بودجه دو دوازدهم ارائه دهد، یادآور شد: بعد از انتخابات نمایندگان با فراغ بال بیشتر به بررسی و تصویب بودجه خواهند پرداخت، اکنون دولت و مجلس درگیر انتخابات هستند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان همدلی و همزبانی به همراه مدیریت جهادی به منظور تصویب بودجه کشور وجود ندارد، عنوان کرد: تا پایان سال زمان زیادی باقی نمانده و بیش از این فرصت برای بررسی و تصویب بودجه وجود ندارد، کما اینکه با بودجه دو دوازدهم اجازه هزینه‌کرد به دولت داده خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه اکنون دولت فقط با بودجه جاری اداره می‌شود، تصریح کرد: در مجموع 30 درصد از پروژه‌های عمرانی استانی و 35 درصد از طرح‌های ملی پرداخت شده و افق روشنی برای طرح‌های عمرانی وجود ندارد و مطالبات گذشته پیمانکاران باقی مانده و کشور درآمدی در شرایط کنونی نداشته است.

وی ادامه داد: مگر اینکه با آزاد شدن پول‌‌های بلوکه شده بتوان بخشی از مطالبات طرح‌های عمرانی را پرداخت کرد و دعا کنیم گشایش و افزایش درآمدی حاصل شود. بعید است تا پایان سال بودجه و درآمد بیشتری به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد.

هاشمی در مورد پیش‌بینی نفت 40 دلاری در لایحه بودجه سال 95، عنوان کرد:‌ قیمت نفت 40 دلاری با شرایط کنونی واقعی نیست و حتماً مبانی آن را از دولت خواهیم خواست.

به گفته این نماینده مجلس، دولت اکنون با توجه به کمبود درآمدها از مکانیزم تخصیص استفاده می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار