حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت های ورزش در جامعه برای کاهش ارتکاب جرم ضروری است، گفت: ورزش هایی همچون کشتی که ریشه در فرهنگ دینی و تاریخی کشور دارد باید ترویج شود
کد خبر: ۸۶۲۵۲۵۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

خبرگزاری بسیج،مرکزی : گروه ورزشی

حجت الاسلام احمد چراغی ئیس دادگستری ساوه در جلسه بررسی مشکلات و ارتقای ورزش کشتی در ساوه افزود: بیشتر ورزش ها به دلیل ایجاد سلامتی برای جسم و روح خوب هستند اما ورزش کشتی بیش از دیگر ورزش ها با مبانی دینی ما سازگار است.

وی بیان کرد: هدف در تمامی کارها باید نزدیکی به کمال مطلق که خداوند متعال است، باشد چون در این صورت است که کارها ارزشمند خواهند بود و اگر این چنین نباشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید لذا ورزش نیز نیز باید موجب ایجاد تواضع و فروتنی در انسان شود.

چراغی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش کشتی می تواند باعث ارتقای جایگاه فرهنگی جامعه و شهر باشد باید با توجه و توسعه بیشترین بهره وری لازم را از این ظرفیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال کاهش جرم بوده و بهترین راهکار ورزش است، ابراز داشت: جوانان دارای انرژی نهفته بسیاری هستند که اگر در مسیر صحیح از این انرژی استفاده نکنند به راه های خلاف کشیده می شوند لذا اگر جوانان به میادین ورزشی کشانده شوند در جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می توان گام های ارزنده ای برداشت.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: توسعه و گسترش ورزش منجر به افزایش نشاط و ارتقای توانمندی و بهره وری در کار و خدمت رسانی به مردم می شود و همچنین تواضع و فروتنی و گذشت ثمره و نتیجه ورزش و جسم سالم در افراد جامعه است.

وی اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه نیز استفاده از ظرفیت ادارات، نهادها و مجموعه های مختلف شهرستان برای توسعه و ارتقای ورزش کشتی در ساوه است چون اگر این پتانسیل های موجود با هم گره بخورند اتفاقات خوبی در ورزش ساوه رخ خواهد داد که بهره آن نصیب جوانان خواهد شد.

از ظرفیت صنایع ساوه در ارتقای ورزش این شهرستان بهره گیری شود

چراغی ظرفیت شهر صنعتی ساوه و واحدهای تولیدی آن را برای کمک به ورزش و ارتقای جایگاه ورزش این شهرستان مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با اجرای برجام و لغو تحریم ها بستری را برای فعالیت و رشد صنایع فراهم کنند تا صنایع نیز با بهره گیری از توان بیشتری بتوانند در جهت جایگاه ارتقای فرهنگی و ورزشی شهر تلاش کنند.

محسن خاکباز، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ساوه نیز در این جلسه گفت: ورزش روحيه شجاعت و از خودگذشتگى را در انسان تقويت نموده و اراده را قوى مى سازد بنابراین تاثیر ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید در غنای فرهنگی هر جامعه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا به جایگاه ورزش توجه شده است، افزود: پویایی و تحرک از شاخصه های مهم و اساسی یک جامعه زنده و توانمند است و یک جامعه پویا برای دست یابی به اهدافی که مدنظر دارد نیازمند برنامه ریزی درست از سوی تمامی فعالان ورزشی است.

به گفته خاکباز سهم ورزش شهرستان ها از اعتبارات بسیار اندک است و اگر بخواهیم به نتایج مطلوب مدنظر دست یابیم باید میزان اعتبارات این بخش را افزایش دهیم.

ورزش های پایه ای و محله ای ترویج داده شود

کامران جوادی شهردار ساوه نیز دراین مراسم با بیان اینکه وظیفه شهرداری فقط توجه به جسم شهر نیست، بیان کرد: یکی از دیدگاه های حاکم بر مدیریت شهری ساوه ضمن نیم نگاه به ورزش حرفه ای در شهر، توجه به ورزش های پایه و محله ای است تا ورزش به درون خانواده ها نفوذ کرده و به آن پرداخته شود و کشتی نیز یکی از ورزش های دارای بهره وری بالا است.

دکتر جوادی فعالیت سه سالن ورزشی شهرداری، ساخت همزمان چهار سالن ورزشی و افتتاح آن تا دهه فجر، عملیات ساخت ۱۵ زمین ورزش محله ای با هدف توزیع عادلانه ورزش در شهر را بخشی از فعالیت های مدیریت شهری در زمینه توسعه ورزش ذکر کرد و ابراز داشت: اگر توجه نکنیم خطر در کمین جوانان ما است چون ورزش سبب بیمه شدن جوانان در برابر هجمه های فرهنگی خواهد شد و جوانان با ورزش علاوه برداشتن بدنی سالم و قهرمانی و پهلوانی از بصیرت دینی و معرفتی برخوردار خواهند شد.

جوادی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی به صورت پراکنده نتیجه ای در بر ندارد لذا باید تلاش در جهت هم افزایی باشد، ایجاد خانه کشتی را در ساوه پیشنهاد نمود.

حمید کلهر، رئیس هیئت کشتی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه ورزش کشتی به رغم همه موفقیت ها در کشور مظلوم است، گفت: هم اینک چهار شهر استان مرکزی نیازمند امکانات سخت افزاری است و ایجاد خانه کشتی و مدرسه کشتی در این چهار شهر استان از جمله ساوه ضروری است.

وی نداشتن رینگ را یکی از معضلات کشتی استان دانست و ابراز داشت: هم اینک ما یک رینگ مناسب در استان برای برگزاری مسابقات ملی نداریم که این امر حمایت مسئولان و صنایع در هر شهرستان را می طلبد.

یوسف خداویسی، رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه نیز در این جلسه گفت: ساوه علیرغم استعدادهای زیاد در رشته ورزش کشتی از امکانات و خدمات مورد نیاز در این بخش محروم است.

تشکیل کارگروه تخصصی برای پیگیری راه اندازی خانه کشتی، اختصاص یکی از سالن های شهرداری برای بهره برداری خانه کشتی، تامین ۵۰ درصد تجهیزات خانه کشتی توسط هیات کشتی استان، پیگیری ساخت رینگ و تامین دو تشک توسط انجمن صنایع ساوه بخشی از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات