عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بسیج:

دولت فضا را برای گفتمان انقلاب در دانشگاه‎ها بازکند

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: اگر دولت فضا را مهیا کرده و تغییرات و سمت وسوی سیاست زدگی را کمتر به دانشگاه ها وارد کند دانشگاه می تواند به عنوان یک دستگاه مستقل هم منبع تولید فکر باشد و هم گفتمان های مشترک را وارد جامعه کند.
کد خبر: ۸۶۲۵۱۸۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
سالار مرادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اگر دانشگاه را به عنوان یک دستگاه تولید دانش در نظر بگیریم این دستگاه نیازمند ورودی های مختلفی است.

وی افزود: باید افراد با دیدگاه های متفاوت در دانشگاه حضور پیدا کنند و در نهایت و با تضارب آراء و افکار ما به یک جمع بندی مشترک می رسیم و راهبرد و چشم اندازهای ما مشخص می شود.

مرادی تأکید کرد: فضای دانشگاه ها در بعضی مواقع در مورد کرسی های آزاد اندیشی مثبت بوده و گاهی اوقات هم در دانشگاه ها بیش از اندازه تحت تاثیر دولتها بوده اند و نتوانسته اند آنطور که باید و شاید منویات مقام معظم رهبری را اجرایی و پیاده سازی کنند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یک چارچوب گفتمانی و منطقی همه باید بتوانند دیدگاه های کلی و ارزش های انقلاب اسلامی را با علم روز تلفیق کرده و به یک جمع بندی مشترک برسند.

وی اظهار داشت: اگر دولت فضا را مهیا کرده و تغییرات و سمت وسوی سیاست زدگی را کمتر به دانشگاه ها وارد کند دانشگاه می تواند به عنوان یک دستگاه مستقل هم منبع تولید فکر باشد و هم گفتمان های مشترک را وارد جامعه کند.

گفتگواز : مریم علیم آبادی
 
ارسال نظرات