امام جمعه نیر:

چرا نمی گویید در سالروز شهادت احمدی روشن قلب اراک را درآورید؟

خطیب جمعه نیر گفت: رهبری فرمودند نظر من این بود بهتر می شد عمل کنیم، این یعنی چه؟ چرا بعضی ها نمی فهمند؟ این یعنی عمل نکردید! گوش به حرف ندادید!
کد خبر: ۸۶۲۵۱۶۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از تفت: نماز جمعه این هفته نیر با حضور باشکوه مردم مومن و خدا جوی نیر درمسجد مُراد این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام دهقانپور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه نیر با اشاره به اجرایی شدن سند برجام، با تشکر از مردم صبور ایران اسلامی تصریح کرد: اگر مقاومت مردم و فرزندان و دانشمند ملت نبود همین مقدار موفقیت به دست نمی‌آمد.

وی ادامه داد: اگر این سرمایه ها اراک و فردو را نداشتیم مذاکرات نتیجه‌ای نمی‌داد و راه آینده ما هم فقط مقاومت است.

خطیب جمعه نیر با توجه به جواب مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور گفت: ایشان چند نکته مهم را در این نامه یادآور شدند ابتدا با تشکر از دست اندر کاران مذاکرات و شخص وزیرامور خارجه گفتند با توجه به عهد شکنی ها و دروغگویی ها آمریکا، مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد.

حجت الاسلام دهقانپور افزود: تجربه 37 ساله انقلاب ما با این دشمن بزرگ به ویژه آمریکا نشان می دهد طرف ما به راحتی عهد شکن است و قول و عده خود را زیر پا می گذارد و قرآن هم بر این موضوع صحه گذاشته که کفار هیچ گونه تعهدی در مقابل عهدهای خودشان ندارند و این نکته برای مسئولین اجرایی نظام باید قابل توجه باشد؛ نکته دوم به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهائی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.

خطیب جمعه نیر ادامه داد: مقام معظم رهبری از ابتدا رفع مشکلات اقتصادی کشور را در گرو اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دانستند؛ کار نداریم چقدر به منویات ایشان جامع عمل پوشاندند؛ ایشان در جواب نامه رئیس جمهور به این نکته اشاره می کنند کسانی که در این خیال واهی هستند که با مذاکرات مشکلات اقتصادی مملکت حل می شود در خواب غفلت هستند ایشان بارها طی این سالها به اقتصاد مقاومتی اشاره نمودند.

دهقانپور در ادامه به معنای اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: مهمترین شاخصه اقتصاد مقاومتی شناخت قطبهای اقتصادی کشور هست؛ یکی از قطبها اقتصادی استان یزد همین مناطق بخش نیر و گاریزات می باشد؛ ببینید مسئولان چه کردند! بر هیچ کس پوشیده نیست که یک از قطبهای کشاورزی استان همین مناطق بوده و هست برای این کشاورزان چه کردند؟ برای آب این مناطق برای رونق کشاورزی چه کردند؟ چه برنامه ای برای جلوگیری از مهاجرت مردم اجرا نمودند؟ ایا این اقتصاد مقاومتی است که مد نظر مقام معظم رهبری است؟

وی ادامه داد: این موجب ننگ است که جمعیت 20 هزارنفری منطقه برسد به 6 هزار نفر مسئولین باید بنشینند گریه کنند و زار بزنند؟ اقتصاد مقاومتی یعنی این شما باید جمعیت را نگهدارید؛ بستر سازی کنید؛ برای دلکرمی مردم کاری بکنید؛ برای اشتغال مردم کاری بکنید؛ این مناطق قطب تولید گردو و بادام بوده اما امروز برای گردو بادام دستمان به بیگانگان دراز است!

دهقانپور تاکید کرد: مشکل این مردم و این مناطق با برداشته شدن تحریمها حل نمی شود مدیریت می خواهد بلند نظری می خواهد با ید از استان و مرکز نگاه ویژه به این مناطق شود تا کی باید مردم تاوان سوء مدیریت بعضی ها را بدهند به فکر مردم و مناطق کمتر توسعه یافته باشید.

امام جمعه نیر با اشاره به وجود پیست اسکی سخوید گفت: این مکان جایی شده برای خوشی و خوشگذرانی انهایی که به مرکز استان رفتند و غرق در امکانات هستند.

وی ادامه داد: اینکه عده ای بیایند از این مکان استفاده کننده و لذت ببرند ولی مردم این منطقه از نبود امکانات اولیه رنج ببرند؛ این چه معنایی می دهد؟

دهقانپور به بند سوم نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند: «توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است.»؛ نوشته‌ها و گفته‌هائی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند. بدانید برای آنچه به دست آمده خونهای زیادی نثار شده؛ خون دانشمندان هسته ای ما این سانتریفیوژها را به گردش در آورده و چه هزینه های سنگینی که پرداخت کردیم؛ ما چه به دست آوردیم که جشن بگیریم که بعضیها برایش کف و صوت می زنند این شادی کردن ندارد با مردم رو راست باشید بگویید چه امتیازهایی سنگینی را دادید و چه گرفتید؛ ما مغرضانه نمی گوییم وعلیه دولت جبهه نمیگیریم ولی باید مردم آنچه واقع شده را بدانند؛ به مردم بگویید درسالروز شهادت احمدی روشن قلب رآکتور اتمی اراک را چه کردید و در مقابل چه امتیازی را گرفتید البته مقام معظم رهبری فرمودند ما در برابر آنچه که به دست آوردیم هزینه های سنگین دادیم و همین مقدار هم که به دست آوردیم همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است؛ این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند نظر من این بود بهتر می شد عمل کنیم این یعنی چه؟ چرا بعضی ها نمی فهمند؟ این یعنی عمل نکردید! گوش به حرف ندادید!

حجت الاسلام دهقانپور با اشاره به بیات رهبر انقلاب در جمع مسولین اجرایی انتخابات که فرمودند:«بنده گفته‌ام و باز هم میگویم که آن کسانی که حتّی نظام را قبول ندارند بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ رأی بدهند، امّا نه‌اینکه کسی که نظام را قبول ندارد، بخواهند به مجلس بفرستند. هیچ‌جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که [وقتی‌] ما گفتیم آقا شما که نظام را قبول نداری بیا، بگوید خیلی خب، پس اجازه بدهید من به کسی رأی بدهم که او هم نظام را قبول ندارد؛ این معنی ندارد.

خطیب جمعه نیر افزود: یک عده در سال 88 فتنه کردند یک عده هم حامی بودند و همرایی کردند؛ یکه عده سکوت کردند و در صدد براندازی نظام بودند؛ حالا شما انتظار دارید شورای محترم نگهبان آنها را تایید کند اصلاً اینها پرو بودند که آمدند ثبت نام کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با انتقاد از هجمه های صورت گرفته علیه شورای نگهبان اظهار کرد: برخی مسئولان مدام از قانون حرف می زنند اما برخی تیریبونهای آنها علیه شورای نگهبان تبدیل می شود و این امربه مصلحت نظام نیست.

ارسال نظرات