رئیس ستاد اقامه نماز در نشست خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز گفت: اگر نماز ضایع شود بسیاری از آسیب‌ها ظاهر می‌شود. قرآن می‌فرماید که رواج شهوات و تبعیت از شهوات نتیجه تضییع نماز است.
کد خبر: ۸۶۲۵۰۵۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با حضور حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در سالن جلسات این ستاد برگزار شد. این اجلاس با عنوان «نماز و سنجش دستاوردها» ششم بهمن در قزوین برگزار می‌شود.

قرائتی گفت: نماز ستادی ندارد. مسئول ندارد. همه مردم ستاد و مسئول اقامه نماز هستیم چون همه بنده خداییم. خدا در قرآن دستور داده است که اطرافیانتان را به نماز دعوت کنید.

وی افزود: چند دقیقه در فیلم های صداوسیما صرف نماز شده است؟ اگر مناسب بوده که باید تشکر کنیم اما اگر کم بوده باید جبران کرد. ناشر مسلمان ما چه درصدی از آثارش را به نماز و فرهنگ نماز اختصاص داده است؟ این سوال را همه در مسئولیت‌هایی که هستیم باید از خودمان بپرسیم.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: تقوا، ایمان و دین تخصصی نیست. نمی‌شود گفت که فلانی متخصص نماز اول وقت است اما همسرداری‌اش خوب نیست. خیاطی تخصصی است. یکی پیراهن می‌دوزد و یکی پرده اتاق می‌دوزد. دندانپزشکی تخصصی است و کار هر کسی نیست اما دین تخصصی نیست.

قرائتی تاکید کرد: کاشی‌کاری‌های شاه عباسی شهرها نماد اسلامی بودن شهر نیست. شهر اسلامی یعنی مردم با اذان صبح مساجد از خواب بیدار شوند، با شنیدن اذان ظهر کسب و کارشان را متوقف کنند و مهیای نماز اول وقت شوند. شهر اسلامی و معماری اسلامی یعنی اول مسجد شهر ساخته شود و بعد بر اساس آن خیابان‌کشی صورت گیرد.

وی افزود: اداره اسلامی اداره‌ایست که نمازخانه آن زیباتر از دفتر مدیرکل باشد. اگر نماز ضایع شود بسیاری از آسیب‌ها ظاهر می‌شود. قرآن می‌فرماید که رواج شهوات و تبعیت از شهوات نتیجه تضییع نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: الان وقتی می‌خواهیم بچه‌هایمان را از خواب بیدار کنیم می‌گوییم «بیدار شو نمازت دیر شد» یا می‌گوییم «بیدار شو مدرسه‌ات دیر شد»؟ هنوز در هواپیمایی ما جوری برنامه‌ریزی می‌کنند که نماز مسافران قضا می‌شود.

قرائتی با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر گفت: امام خمینی(ره) خدا داشت و هیچ چیز دیگری نداشت؛ شاه همه چیز داشت اما خدا نداشت. در این مواجهه امام پیروز شد. اگر ایمان نبود، جبهه‌ها اداره نمیشد. تابلوی ایمان نماز است.

وی افزود: امسال با هماهنگی ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش توانستیم برای 4000 مدیر مدرسه تیزهوشان، شبانه روزی و نمونه مردمی دوره آموزشی برگزار کنیم. حدود 5میلیون دانشجو در کشور داریم که بسیاری از آنها خوب هستند. با بدبینانه‌ترین نگاه می‌توانیم بگوییم که از هر 100 دانشجو یک نفر مانند شهید رجایی پیدا می‌شود. این یعنی در کشور 50هزار جوان مانند شهید رجایی وجود دارند که باید شاخه اول ارتباطی ما باشند تا اقامه نماز را پیگیری کنند. بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید صرف نماز شود.

ارسال نظرات