خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین:

1 میلیارد و 834 میلیون و 876 هزار مترمکعب گاز، تحویل نیروگاه شهید رجایی

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و 834 میلیون و 876 هزار متر مکعب گاز، تحویل نیروگاه شهید رجایی شده است.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۷۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین ، فتحعلی نجفی مدیر عامل این شرکت از افزایش 67 درصدی تحویل گاز به نیروگاه 2000 مگاواتی شهید رجایی به منظور تولید برق خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: از ابتدای امسال تا تاریخ 25 دی ماه یک میلیارد و 834 میلیون و 876 هزار متر مکعب گاز تحویل نیروگاه مذکور شده است که نسبت به مصرف یک میلیارد و 95 میلیون متر مکعبی مدت مشابه سال گذشته ، 67 درصد افزایش داشته است.

نجفی با اشاره به این موضوع که معمولا در فصول سرد سال به علت رشد مصرف گاز در بخش خانگی و ایجاد توازن در تولید و مصرف گاز ، مقدار گاز تحویلی به نیروگاه در مقایسه با سایر فصول کاهش می یابد اعلام کرد، با این حال مقدار گاز تحویلی به نیروگاه در پاییز امسال 41 درصد و در 25 روز اول زمستان 33 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است که این موضوع مطلوب بودن و ضعیت تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی در سال 94 را نشان می دهد.

نجفی در ادامه با اشاره به سیاست های وزارت نفت مبنی بر افزایش تحویل گاز به نیروگاه ها که توجه ویژه به مسائل زیست محیطی را مد نظر قرار دارد بیان داشت: شرکت گاز استان قزوین نیز به همین منظور و با هدف کاهش آلایندگی ها و همچنین صرفه جویی های اقتصادی ، جایگزینی حداکثری گاز طبیعی با سوخت مایع در نیروگاه شهید رجایی را دنبال میکند.

 

1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها