خبرهای داغ:
در آستانه بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز نمایشگاه تخصصی نماز با عنوان « عطر حضور » در قزوین گشایش یافت.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۹۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین؛ نمایشگاه عطر حضور در بخش های کودک و نوجوان، بازی های رایانه ای، هنرهای تجسمی، نشر مکتوب از اول تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت ۹.۳۰ تا ۱۹.۳۰ از آن دیدن کنند.

پنجشنبه شب در مراسمی با حضور مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران دستگاههای اجرایی، نمایشگاه عطر حضور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین توسط مادر شهید کبیری گشایش یافت و فعالیت خود را اغاز کرد.

در این نمایشگاه دستگاههای اجرایی، نهادها، ارگانها، موسسات فرهنگی، ناشران دستاوردها، عملکرد و برنامه های خود را در حوزه نماز در معرض دید و قضاوت شرکت کنندگان قرار داده اند.

نمایشگاه عطر حضور در ۱۴۱ غرفه در فضایی به مساحت ۳۸۰۰ مترمربع برپا شده و ۱۷ دستگاه دولتی، ۱۴ نهاد فرهنگی، فعالیتهای خود را در قالب پوستر، عکس، فیلم، تابلو، ماکت، بسته های فرهنگی به نمایش گذاشته اند.

اداره کل آموزش و پرورش استان در فضایی به متراژ 156 متر مربع در 13 غرفه فعالیت خود را در زمینه های مختلفی از قبیل برگزاری جشن شکوفایی تکلیف، محفل انس با قرآن، تواشیح، گفتمان دینی دانش آموزی، آموزش عملی نماز، جنگ شادی، بازی های رایانه ای، اذان گویی و مشاوره های دینی برای دانش آموزان و بازدید کنندگان برنامه های متنوعی پیش بینی کرده است.

صدا و سیمای مرکز قزوین با برنامه های متنوع در نمایشگاه « عطر حضور » شرکت کرده و با تهیه برنامه های زنده فضای با نشاطی را در نمایشگاه ایجاد کرده است. معاونت سیمای مرکز قزوین ۴ ویژه برنامه زنده در نمایشگاه «عطر حضور» بصورت زنده تدارک دیده که این برنامه ها با محوریت نمایشگاه و بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز و باحضور شخصیت تلویزیونی و محبوب کودکان بنام «خان بابا» از محل برپایی نمایشگاه روی آنتن می رود.

همچنین ۵ نوبت گزارش رادیویی از محل برپایی نمایشگاه پخش خواهد کرد که این گزارش ها در ۳ نوبت صبح و۲ نوبت بعدازظهر از رادیو قزوین به اطلاع شنوندگان خواهد رسید. معاونت خبر مرکز قزوین هم گزارش های خبری، تولیدی از محل برپایی نمایشگاه برای مخاطبان پخش می کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در همان ساعات اول نمایشگاه توانست مخاطبان خود را پیدا کند با برگزاری ورک شاپ خوشنویسی، نقاشی، ادبی، با عنوان دل نوشته ها، معرفی کتاب نماز نانوشته، مسابقه با موضوع نماز برای گروههای سنی مختلف، اولین خاطره نماز کودکان و تجلیل از خاطره های برتر، به استقبال نمایشگاه رفته است.

سازمان تبلیغات اسلامی استان هم با ارائه مشاوره های دینی و استفاده از روحانیون حوزه های علمیه قم و قزوین با برگزاری ۳۹ گفتمان در ایام برپایی نمایشگاه پاسخگوی شبهات دینی و پاسخگویی به سوالات دینی است.

مرکز تخصصی نماز هم با استقرار چند روحان جوان در غرفه های نمایشگاه به صورت حضوری به سوالات مراجعان پاسخ می دهد.

بیان شیوه های دعوت کردن فرزندان به نماز، تصیحی قرائت نماز، مشاوره نماز، راههای مقابله با وسواس در نماز، بررسی علل سستی در نماز، راههای بیدار کردن فرزندان برای نماز صبح، در غرفه تخصصی نماز ارائه شده است.

دهها ناشر هم کتب دینی و مذهبی با موضوع نماز را در فضایی قابل توجه به مراجعان عرضه کرده اند که مورد توجه قرار گرفته است.

جمعیت هلال احمر ضمن ارائه دستاوردهای خود در خصوص نماز با تست رایگان فشار خون و آزمایش قند مراجعان گامی در مسیر سلامتی شرکت کنندگان برداشته است.

اداره اوقاف و امور خیریه هم با استقرار روحانیون جوان با برنامه های تاثیرگذار نسبت به آموزش نماز کودکان اقدام کرده است.

ستاد اقامه نماز،اداره حج وزیارت،دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، آموزش و پرورش نیز با غرفه ارایی متنوع در جذابیت نمایشگاه کوشیده اند.

نمایشگاه عطر حضور در بخش های کودک و نوجوان، بازی های رایانه ای، هنرهای تجسمی، نشر مکتوب از اول تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت ۹.۳۰ صبح تا ۱۹.۳۰ عصر از آن دیدن کنند.

 

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها