رزمایش بزرگ «سردار شهید محمدزاده» با بر گزاری اردوی صحرایی در خارج از شهرستان ایرانشهر در سیستان وبلوچستان آغاز شد
کد خبر: ۸۶۲۴۷۸۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

سردار حسین معروفی در جمع بسیجیان تیپ مردم پایه صالحین  شهرستان ایرانشهر گفت: سپاه سلمان استان طبق برنامه ابلاغی از سوی سازمان بسیج مستضعفین رزمایش گردان‌های بسیج را در قالب قرارگاه امام هادی (ع) برگزار می‌کند.
وی افزود: این رزمایش تحت عنوان رزمایش «سردار شهید محمدزاده»  از سومبهمن ماه آغاز و تا پنجم بهمن‌ماه در سراسر استان با بخشی از توان رزم بسیج، تیپ مردم پایه صالحین ایرانشهر، 117 گردان بسیجی، 70 گردان بیت المقدس، 19 گردان امام حسین(ع) و شش گردان امام علی (ع) به تعداد 30 هزار نفر بسیجی با شعار « وحدت، بصیرت و اقتدار بسیج» در استان پهناور سیستان وبلوچستان برگزار می شود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اهداف این رزمایش را تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و تجدید میثاق با رهبر عظیم الشان و فرمانده معظم کل قواعنوان وبیان کرد: ارتقاء توان و آمادگی رزم گردان های بسیج، ایجاد امید و نشاط برای نیروهای وفادار و انقلابی، ایجاد یاس و ناامیدی برای دشمنان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش عنوان کرد.
سردار معروفی تصریح کرد:  رزمایش اردوی صحرایی خواص  تیپ مردم پایه صالحین ایرانشهر و ناحیه ایرانشهر با هدف و برنامه های تعریف شده خارج از شهر ایرانشهر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رزمایش یعنی اجرای برنامه های عملی سین یکساله تئوری گفت: در مدت یکسال آموزش های لازم و تئوری برای نیروهای گردان های خواهر و برادر داده شده که در مدت 48 ساعت با حضور در اردوگاه ها آموزش های که دیده اند را تمرین عملیاتی کنند.
وی ادامه داد: در این مدت برای برنامه ها و هشت تاکتیک برای تمامی گردان های خواهر و برادر پیش بینی شده است که شامل کمین، پدافند دورادور، کنترل معابر وصولی با ایست و بازرسی، دفاع از مراکز حساس و مهم، مقابله با اغتشاشات، عملیات تاخیری، دفاع ساحلی و امداد و نجات می باشد.
وی پیام رزمایش 117 گردانی بسیج و سپاه استان را که بخشی از توان رزم سپاه استان به استعداد 30هزار نیروی بسیجی خواهر و برادر با همان شعار « وحدت، بصیرت و اقتدار بسیج» است را وحدت عنوان کرد و گفت: وحدت و وفاق ملی یکی از اصولی ترین و بازدارنده ترین مولفه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس است و امروز هم همین وحدت و وفاق ملی است که یکی از مولفه های اصلی اقتدار ملت عظیم اشان ایران در مقابل دشمنان قسم خورده این نظام می باشد.
وی یکی از راهبردهای اصلی دشمن در مقابل ملت ایران را زدن وفاق و پراکندگی ملت ایران عنوان کرد و گفت: در این زمینه بسیج محور وحدت بین تمام اقوام، سلایق، نخبگان و مردم است، بگونه ای که در بسیج هیچ خط کش گذاری در وجود ندارد زیرا متعلق به همه مردم است.

وی بسیج را متعلق به همه مردم، از خود مردم و برای مردم عنوان کرد و ادامه داد: امروز ما نیازمند بصیرت عمار گونه هستیم که در بحران ها راه را خوب تشخیص داده تا منحرف نشویم لذا این حضور یعنی حضور عمار گونه در صحنه دفاع از انقلاب و گوش به فرمان امام و مولای خود بودن است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتدار بسیج بسیج ضامن امنیت کشور است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در چهارم آذرماه گفتند بسیج برکت است از اینرو حضور این 117 گردان و 30 هزار نفر نشان از برکت بسیج است چون دشمن از این آمادگی ناامید و مردم آرامش پیدا می کنند که این هوشیاری و بصیرت بسیج است که برکت می باشد.
وی با اشاره به اینکه اقتدار بسیج فقط حضور در صحنه های خیابانی و راهپیمایی نیست، ادامه داد: این رزمایش بزرگ 30هزار نفری و 117 گردان حقیقت آمادگی بسیج را اعلام می کند که در هرکجا نیاز باشد بسیج حضور داشته و برای برقراری امنیت ودفاع از کیان انقلاب اسلامی این گردان ها آماده اجرای ماموریت خواهند بود.
وی افزود: بسیج انقلابی غیر محافظه کار، سد بلای مردم، کشور و سد بلای تمامیت ارزی، ارزش ها و ولایت است و چون این آمادگی ها امروز در این نیروی غیر محافظه کار بعنوان بسیج حضور دارد دشمنان و بدخواهان بدانند که به فرموده رهبر انقلاب نمی توانند هیچ غلطی بکنند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: ملت عزیز و مردم استان سیستان و بلوچستان بدانند بسیج برای حفظ انقلاب، برای حفظ تمامیت ارضی کشور ایران اسلامی، آبرو و شرافت ملت ایران و برای حفظ ارزش های الهی و راه امام و ولی امر مولای خود و برای حفظ وحدت و آرامش ملت ایران آماده است که همچون شهدا جان را برای این مولفه های ارزشی تقدیم کنند که این وظیفه کوچک برای هر نیروی انقلابی و بسیجی است که برای خود واجب می دانند.

 

 

ارسال نظرات