امام جمعه اردکان با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت : رفع تحریم ها ، نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران بود و ما ذره ای خود را مدیون غربی ها نمی دانیم .
کد خبر: ۸۶۲۴۷۴۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها گفت : بنا بر فرموده مقام معظم رهبری و واقعیت موجود در چند سالی که موضوع هسته ای در کشور ما مطرح بود ما به هیچ وجه خود را مدیون غربی ها نمی دانیم و برخلاف برخی از افراد از آنها تشکر نمی کنیم .

وی افزود : نتیجه به دست آمده ، ثمره ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران ، زحمات مسئولان و خون دل خوردن خانواده های شهداست .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : آمریکا و دشمنان ما می خواستند در این دوره سخت تحریم که هنوز هم ادامه دارد مردم ما را در مقابل نظام و انقلاب قرار دهند و به خیابان ها بکشانند اما مردم ما مقاومت و ایستادگی کردند .

وی گفت : اعتماد به دشمن در هیچ شرایطی صحیح نیست و ملتی که در زندگی خود به دشمن اعتماد کند اگر به زمین بخورد فقط باید خودش را سرزنش کند .

خطیب جمعه اردکان افزود : همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که درصد بالایی از مشکلات اقتصادی در کشور ما ربطی به تحریم ها ندارد و آنچه می تواند حلال مشکلات اقتصادی کشور باشد فقط رفع تحریم ها نیست بلکه اقتصاد مقاومتی و مدیریت منابع کشور و استفاده از ظرفیت آنها در داخل کشور است .

وی گفت : امروز زبان حال و قال مردم ما این است و از دولتمردان و مسئولان می خواهند که از این فرصت به دست آمده به گونه ای استفاده کنند و اوضاع اقتصادی کشور را سر و سامان بدهند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : مردم از بگو مگوها و گفت و شنودهای سیاسی خسته شده اند و امیدواریم عملکرد مسئولان رده بالای کشور به گونه ای باشد که مردم نتیجه این ایستادگی و پیروزی را ببینند .

وی در ادامه با اشاره به موضوع رد صلاحیت های صورت گرفته در موضوع انتخابات گفت : شورای نظارت از سوی شورای نگهبان مأمور بررسی است تا هرکسی وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نشود .

امام جمعه اردکان افزود : اگر کسی رد صلاحیت شد و یا عدم احراز صلاحیت برای او زده شد نباید بطور کلی از صلاحیت ساقط شود .

وی اظهار داشت : اگر اعتراضی وجود دارد باید از طریق قانونی پیگیری شود و جایگاه شورای نگهبان نیز باید حفظ شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات زیست محیطی ، سلامت و فرهنگی موجود در شهرستان اردکان افزود : همانگونه که همه مردم و مسئولان از آن آگاهند ما هم به این مشکلات اعتراض داریم .

امام جمعه اردکان گفت : البته در این یکسال تا می خواهیم حرفی بزنیم دائما هشدار می دهند که انتخابات در پیش است و ما به مسئولان هشدار می دهیم انتخابات که تمام شد دیگر نمی توانند بهانه بیاورند و باید ظرفیت اردکان از نظر پیشرفت صنایع مشخص بشود .

وی اظهار داشت : کارشناسان بیایند نظر بدهند که از نظر محیط زیست و سلامت دیگر ظرفیتی برای پیشرفت صنایع در اردکان وجود دارد یا نه ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن انتقاد از انتشار پیام های دعوت به برگزاری تجمع در فضای مجازی افزود : از مردم می خواهم که گول حرف هایی که در فضای مجازی مطرح می شود را نخورند و عامل پخش این پیام ها نباشند زیرا ما هر اقدامی بخواهیم انجام بدهیم و اگر اعتراضی داریم باید قانونی و با مجوز باشد .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : اگر مردم متدین ما به اوضاع آشفته فرهنگی شهر و وضعیت بد حجاب و عفاف اعتراض دارند باید از طریق قانونی پیگیری شود .

وی گفت : ممکن است زمانی فرا برسد که ما در برخی از موضوعات محیط زیست ، فرهنگ ، سلامت و صنعت به نتیجه نرسیم که از طریق دریافت مجوز از فرمانداری و با اعلام نظر مسئولین مردم را جمع می کنیم و اعتراض خود را مطرح می کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : ما تا بعد از انتخابات صبر می کنیم و مسئولان فکر نکنند که ما کوتاه می آییم چرا که ما مصالح کشور را رعایت می کنیم و از تجمع غیرقانونی هم جلوگیری می کنیم اما خواسته های به حق خود را با حمایت مردم پیگیری کرده و دغدغه های مردم را نادیده نمی گیریم .

توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و بیان عوامل هلاکت انسان از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آن پرداخت .

ارسال نظرات