امام جمعه موقت میبد گفت: تصویب تحریم های جدید امریکا علیه ایران و برخی اشخاص نشان داد که دشمنی امریکا با ایران تمام شدنی نیست و دولت و ملت نباید گول لبخندهای ظاهری دشمن را بخورد.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۴۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از میبد خبر،حجت الاسلام محمد اعرافی نتیجه برجام را حاصل تلاش دانشمندان هسته ای و مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم های ظالمانه دانست و افزود: برای رسیدن برجام به نتیجه نهایی بهای سنگینی پرداخت کردیم تا دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم.

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به نامه رهبر عظم الشان انقلاب به رئیس جمهور گفت: این نامه هدایتگر دولت و ملت است تا خدعه امریکا و غرب و استکبار را فراموش نکنند.

وی تصویب تحریم های جدید امریکا بر علیه ایران و برخی اشخاص، به چهره منفور امریکا اشاره کرد و گفت: این عمل امریکا نشان داد که دشمنی امریکا با ایران تمام شدنی نیست و دولت و ملت بزرگ ایران باید چشم و گوش خود را باز و گول لبخندهای ظاهری دشمن را نخورند.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه معلوم نیست که امریکا و غرب چه فتنه ای در سر دارند تصریح کرد : نباید با حرف های خود چهره دشمن را بزک کنیم .

حجت الاسلام اعرافی با تاکید بر اینکه با برداشته شدن تحریم ها تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد از مشکلات اقتصادی کشور حل می شود افزود: باید با ساز و کار اقتصاد مقاومتی، ایستادن بر روی پای خود را تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد : باید با فراهم کردن ساز و کارهای اقتصاد مقاومتی در کشور از فرو ریختن اقتصادمان در برابر تکانها و بحران های اقتصادی جهانی تلاش کنیم .

حجت الاسلام اعرافی تعطیل کردن بعضی از صنایع هسته ای را یکی از بهای سنگین در برجام عنوان کرد و افزود : نباید کسانی این حقیقت را در گفته ها و نوشته های خود نادیده بگیرند و خود را مدیون استکبار و طرف غربی بدانند .

خطیب جمعه میبد گفت : هرچند با برداشته شدن تحریم ها اقتصاد کشور به سامان خواهد رسید و رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود اما باید همچنان برای ساختن اقتصاد قوی در کشور تلاش شود .

وی با اشاره به سخنان جان کری در اجلاس داموس در خصوص استفاده از تحریم ها بعنوان اهرم فشار بر کشورها گفت : سخنان جان کری ، چهره منفور و ظالمانه امریکا را به وضوح نشان داد .

امام جمعه موقت میبد همچنین تصویب مجلس سنای امریکا مبنی بر محدود کردن صدور ویزا و روادید به ایرانی تباران و مسافران گفت : این چهره ددمنش و منفور امریکا و غرب است و باید همه آن را بشناسند و مسئولان باید در برابر رفتارهای غیر طبیعی امریکا عکس العمل نشان دهند و خود را در موضع ضعف قرار ندهند .

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به دو انتخابات بسیار مهم در پیش روی ملت بزرگ ایران گفت : کاندیدها باید قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شوند.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه کسانی که کاندیدای مجلس اسلامی و خبرگان رهبری هستند باید به مر قانون تمکین کنند افزود : فراتر از قانون راهی نیست و حتی کسانی که نظام را قبول ندارند و دلشان برای ایران می تپد باید در انتخابات شرکت کنند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد : کسانی که اهل فتنه گری و تحت تاثیر دشمن اند در مجلس راهی ندارند و باید جلوی آنها گرفته شود .

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها نباید وعده های دروغ به مردم بدهند بلکه باید با تکیه زندن به مسند قدرت سپر بلای مشکلات کشور باشند.

امام جمعه موقت میبد اهانت به شورای نگهبان را امری اشتباه خواند و گفت: کسانی که اعتراض دارند باید از طریق مجاری قانونی اقدام کنند.

وی با اشاره به بیان کلمه تندرو در محافل و مجالس از سوی برخی ها گفت : کسانی که جریان جوانان انقلابی و حزب اللهی و کسانی که سینه چاک دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی هستند را نباید متهم به تندروی کرد .

امام جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به حمله برخی افراد به سفارت عربستان ، این عمل را ناشایست خواند و گفت : نباید ما همه اینها را بر گردن جوانان انقلابی بیاندازیم و پای حزب اللهی ها را وسط بکشانیم.

حجت الاسلام اعرافی با اظهار تاسف از سرور و شادی برخی ها در روز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها گفت : چیزی که امروز امریکا می خواهد این است که پای فتنه گرها را به انتخابات و مجلس باز کند اما بدانند که تا خون در رگ های این ملت بزرگ است اجازه ورود افراد اصحاب فتنه و نفوذ به مسندهای مهم کشوری را نخواهند داد.

خطیب جمعه موقت میبد در بخش پایانی سخنان خود هم با اشاره به سرقت های اخیر در شهرستان میبد که موجب تکدر خاطر مردم شد از دستگیری تعدادی از مضنونین این سرقت خبر داد و افزود: تعدادی از مضنونین سرقت در میبد دستگیر شده اند و با بازجویی ها به زودی سرنخ های جدیدی از این سرقت ها اعلام خواهد شد.

وی افزود : با ورود بسیج و همکاری با نیروی انتظامی و گشت های مستمر امنیت شهر فراهم شده است و امیدواریم نیروی انتظامی با کمک مردم و مسئولین در پیشگیری از سرقت و برقراری امنیت و آرامش مردم تلاش کند.

وی به مردم هم توصیه کرد: با رعایت اصول امنیت و حفاظت از خانه و محل کسب و کار خود از هرگونه سرقت پیشگیری و بهانه به دست افراد سارق ندهند.

ارسال نظرات