خبرهای داغ:
مام جمعه شهر چمران، خواستار افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۲۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات پیش رو تأکید کردند.

وی ادامه داد: حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات و رقم زدن حماسه سیاسی نتیجه‌اش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: اصل انتخاب نیز خود یک تکلیف شرعی و اخلاقی است چرا که این موضوع حق‌الناس است و هر شخصی که پا به مجلس بگذارد باید در مورد مسائل مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... کشور تصمیم‌گیری کند.

هاشمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند افرادی که اعتقاد چندانی هم به نظام ندارند در انتخابات شرکت کنند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند چرا که منافع ملی و نظام در میان است.

وی در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و افزود: در انتخابات سال 88 مردم حماسه بسیار بزرگی خلق کردند اما استکبار توطئه کرد و با به وجود آوردن فتنه 88 از برکات حضور حماسی مردم کاسته شد.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: ملت با بصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی که همواره نشان داده‌اند مرد این میدان‌ها هستند باید در انتخابات 7 اسفند نیز حماسه‌ای بزرگ‌تر و باشکوه‌تر از عرصه‌های پیشین رقم بزنند.

هاشمی اظهار کرد: البته استکبار نیز دست روی دست نخواهد گذاشت و دسیسه‌های زیادی را در سر می‌پروراند به ویژه در شرایط کنونی که برجام به سرانجام رسیده و ملت ایران با مذاکره و پافشاری بر حقوق مسلم خود مقابل تمام دنیا ایستادگی کرد و حق خود را به اثبات رساند.

وی ادامه داد: بنابراین استکبار ساکت نخواهد شد و تلاش خواهد کرد که شیرینی این پیروزی بزرگ را به کام ملت تلخ کند و نخستین گام آنها برای رسیدن به این هدف خود، تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف بین ارکان نظام و همچنین مردم خواهد بود.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ اختلافی بین نهادها و سازمان‌ها جایز نیست، افزود: وزارت کشور و شورای نگهبان باید با همکاری و مساعدت با یکدیگر برای خلق حماسه بزرگ 7 اسفند تلاش کنند.

هاشمی در ادامه خواستار افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: وسعت و تعداد شهرها و روستاهای این حوزه انتخابیه بسیار زیاد است اما تنها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: این مسئله ظلم به این مناطق و مردم این حوزه انتخابیه است چرا که یک نماینده به تنهایی نمی‌تواند و فرصت لازم برای سرکشی به این حوزه وسیع را ندارد.

امام جمعه شهر چمران اظهار کرد: انتظار داریم نماینده آینده که پا به مجلس خواهد گذاشت افزایش تعداد نمایندگان این حوزه انتخابیه را با جدیت و تا رسیدن به نتیجه لازم پیگیری کند.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از طرح مسائلی همچون گزینه بومی و غیر بومی و فارس و عرب، متذکر شد: در انتخابات و انتصاب مدیران گزینه بومی و غیر بومی و فارس و عرب موضوعیت ندارد و چه بسا غیر بومیانی که بهتر و دلسوزانه‌تر عمل کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از این نوع نگاه‌ها دوری کرد، افزود: نماینده مجلس نمی‌تواند در انتصابات دولتی مداخله کند چرا که هر دولت سیاست‌های کاری خود را دارد.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان از اختلاط دختر و پسر در مهدکودک‌های این شهر انتقاد کرد و گفت: اکثر کودکان ممیز هستند و خوب و بد را از یکدیگر تشخیص می‌دهند و بر همین اساس باید از اختلاط آنها در مهدهای کودک جلوگیری شود، ضمن اینکه مسئولان نیز باید در احداث مؤسسه‌های قرآنی و مهدقرآن‌ها کوشا باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها