خطیب موقت نماز جمعه شهر سامان با بیان اینکه رفع تحریم تنها راه حل مشکلات اقتصادی نیست گفت: برای خارج شدن از مشکلات باید به اقتصاد مقاومتی پیش از پیش توجه شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۹۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت به روز 9 دی ما سالروز حماسه‌ی مردم ایران در برابر فتنه ی 88 و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و اظهار کرد: همیشه در مقابل اسلام فتنه و فتنه‌گر حتی در زمان پیامبر اکرم ( صل الله علیه و آله و سلم ) و امیر المومنین علی (علیه السلام ) وجود داشته است که بیشترین فتنه‌ها در آن زمان بوده است.

وی به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس جمهور کشورمان ، آقای روحانی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در پاسخ به نامه آقای روحانی رئیس جمهور، در خصوص سرانجام مذاکرات هسته ای ، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت یران در برابر تحریم های ظالمانه و عقب نشینی طرفهای مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته ای و کوشش های همه دست اندرکاران مذاکرات ، بر 5 نکته مهم خطاب به رئیس جمهور تاکید کردند که می‌توان به مراقبت در انجام تعهدات طرف مقابل، توجه به اقتصاد مقاومتی، توجه به هزینه‌ای که برای این مذاکرات پرداخت شده است اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید با تمام وجود از در اجرای تعهدات طرف مقابل مراقبت شود خاطرنشان کرد: د راین نامه امده است که طرف غربی غیرقابل اعتماد هستند و قطعا هیچ فرد یا گروهی از افزایش مشکلات اقتصادی کشور خوشحال نیست و نخواهد بود و چنانچه لغو تحریم ها به صورت کامل اتفاق بیفتد و منجر به بهبود شرایط گردد ، موجب افتخار خواهد بود . اما نکته ای که نباید فراموش کرد و هرگز از آن غافل شد ، بحث غیرقابل اعتماد بودن طرف‌های غربی است، بنابراین نیاز است که قدم به قدم اجرای تعهدات از سوی غرب مورد رصد قرار گیرد و هر جا که خلاف مفاد برجام عمل شد از کیان ملت ایران دفاع شایسته صورت گیرد .

امام جمعه موقت سامان به نکته دوم در نامه مقام معظم رهبری( مداظله العالی) اشاره کرد و افزود: رفع تحریم ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست لازمه گشایش در معیشت مردم ، تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی است .

رضی بیان کرد: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده ، هزینه های سنگینی پرداخت شده است سعی نکنند برخی از این حقیقت را نادیده بگیرند و خود را ممنون طرف غربی و عقود کنند.

وی به نکته چهارم این نامه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همین اندازه دست آورد نیز در برابر جبهه استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی بدست آمده است این را باید همه ما درسی بزرگ برای همه قضایا و حوادث درجمهوری اسلامی بدانیم.

امام جمعه موقت سامان به تاکید رهبر انقلاب اسلامی در خصوص غیر قابل اعتماد بودن طرف غربی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این نامه بر این مهم تاکید دارد که از خدعه و نقض عهد دولت های مستکبر بویژه آمریکا ، در این مسئله و دیگر مسائل غفلت نشود.

رضی خاطر نشان کرد: دشمن همیشه دشمن است و در هر زمان به یک شکل خاصی می خواهد نفوذ کند و ضربه بزند، گاهی تهدید، گاهی تحریم، گاهی لبخند و ... دوباره تحریم های موشکی علیه ایران اجرا کردند.

وی تصریح کرد: در هر شرایطی چه بحران ، جه جنگ، چه صلح و ... ، یک کشور اسلامی ، یک جامعه اسلامی باید پشت سر رهبر جامعه اسلامی حرکت کند و از رهنمودها و نصایح امام و رهبر جامعه استفاده کنند چرا که اگر چنین نشود، ضربه می خورد پس باید ولایتمدار بود ، در جنگ احد مسلمانان پیروز شدند ولی آنانی که در تنگه قرار بود تا آخر بمانند ، سرپیچی کردند و خیلی خسارت ببار آمد.

امام جمعه موقت سامان به جنگ صفین اشاره کرد و بیان کرد: در این جنگ مسلمانان گوش به حرف امام زمان خودشان ندادند ، چه ضربه های و فتنه پهایی ایجاد شد و در این زمان هم اگر نخواهیم پشت سر رهبر حرکت کنیم ضربه می خوریم.

رضی درباره مسائل مربوط به انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه 30 دی 94 در دیدار دست اندرکاران انتخابات ، دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان به بیان الزامات یک رقابت سالم در انتخابات پرداختند و فرمودند: مهمترین شرط یک رقابت سالم ، شرکت همه واجدان شرایط رای دادن و حتی کسانی که نسبت به نظام مسئله دارند، یعنی می خواهند مردم حضور پیدا نکنند. حضور بابصیرت و بافکر و انتخاب افراد صالح ، باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن، بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند .

وی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در هفته پیش اشاره کردند که با وجود دولت های مختلف و گرایش های متضاد در این سالها ، تمامی انتخابات ها در سلامت کامل برگزار شده است . به این دلیل که در کشور ما، دولت مجری انتخابات است آنچه که سلامت انتخابات را تضمین می کند، نظارت شورای نگهبان است یک مجموعه قابل اعتماد با شش حقوقدان و شش فقیه، امام آنچه باعث شد ابعاد دیگر حق الناس را مطرح بفرمایند، اینکه تصور نشود ، حق الناس ، فقط بحث امانتداری است ، بلکه پذیرش انتخابات هم ، حق الناس است .

امام جمعه موقت سامان تمکین همه‌ی دستگاهها را از دیگر الزامات یک انتخابات سالم برشمرد و افزود: از دیگر الزامات یک انتخابات سالم، تمکین همه ی دستگاههای دست اندرکار انتخابات ، به قانون و رعایت قانون اساسی است .

رضی، اهانت نکردن به نهادهای قانونی، مشوش نکردن اذهان عمومی ، اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت را از جمله معیارهای لازم برای یک انتخابات سالم عنوان کرد .

وی ندادن وعده های غیر عملی و غیر قانونی و نیز برخورد صادقانه با مردم را از دیگر معیارها و آداب لازم ، برای یک انتخابات سالم برشمرد .

امام جمعه موقت سامان افزود: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکر این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است ، برای ماندگاری کشور، این ماندگاری انقلاب ، برای دشمن خیلی سخت و بهت آور است .

رضی با اشاره به حماسه مردم آمل در 6 بهمن 1360 گفت: در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، سلام و درود می فرستیم به روح مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب ، دفاع مقدس و بویژه شهدای حماسه آفرین شهرستان آمل که خاطرع مجاهدتزنان و مردان ولایتمدار آن شهرستان در ششم بهمن 60 از حافظه ملت ایران هرگز پاک نخواهد شد .

وی افزود: تهاجم گروهک مسلح به نام (( اتحادیه ی کمونیستهای ایران)) که با جمعه آوری تمام امکانات و نیروهای خود ، در شب ششم بهمن 60 ، به شهر هزار سنگرآمل حمله کردند تا به گمان خویش ، آن را مرکز حمله های بعدی در شمال قرار دهند ، ولی نیروهای رزمنده و مردم انقلابی امید آنها را به یاس تبدیل کردند و امام راحل در این مورد فرمودند : ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم .

امام جمعه موقت سامان از تمام مردم مومن و متعد شهرستان سامان خواست با شور و انگیزه ی حماسی و حسینی در مراسنات و برنامه های دهه مبارک فجر حاضر شوند و به خصوص در راهپیمایی 22 بهمن ، با حضور پررنگ و بصیرتی خود، بار دیگر با آرمانهای امام راحل و شهدا و رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران ، میثاقی دوباره ببندند .

ارسال نظرات