خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مجلس صالح داشته باشیم باید صالحان به مجلس راه پیدا کنند و کسانی که داوطلبند باید گزینش شوند، گفت: نباید دروازه مملکت به روی همه باز باشد.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۹۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نمازجمعه همدان با بیان اینکه هرکس تقوا داشته به سعادت رسیده است، به ثبت نام ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری ثبت نام کرده و عده‌ای از آنها رد صلاحیت شده‌اند که باید این مساله را با آرامش بپذیرند.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا ۱۲ هزار نفر در نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این حرکت مصداق واقعی فساد است چراکه افرادی که صلاحیت ندارند وارد این حوزه شده‌اند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه همه پیغمبران الهی یک موضوع را همیشه مطرح کرده‌اند که تا شایستگی کاری را ندارید سمت آن نروید، گفت: باید دین خود را به اسلام در هر زمینه ای ادا کنیم.

محمدی با بیان اینکه در قران کریم خداوند حدود ۵۰ آیه در مورد فساد صحبت کرده است، بیان داشت: موضوعی که خدای تعالی آنقدر به آن تاکید دارد شناخت صالح و فاسد است و حال آیا اگر صالح و فاسد را نشناسیم شرمنده قران کریم نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم فساد چیست و صالح چه مواردی را در برمی گیرد، ادامه داد: هرکس که طرفدار مفسد یا مصلح باشد فاسد یا صالح است حال آنکه در عالم بسیاری از کارها مصداق فساد است.

محمدی با بیان اینکه خداوند در قرآن بارها عنوان کرده که فاسدان را دوست ندارد و آن هایی که به عمل صلاح دست می‌زنند، صالحین هستند و خداوند صالحین را دوست دارد، گفت: بعضی ها علاوه بر اینکه خود فاسدند فساد را ترویج می‌کنند و فساد آفرینند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به عنوان مثال مواد مخدر میلیون‌ها انسان را بیچاره کرده اما به خودی خود فساد نیست بلکه کسی که آن را استفاده کند، مفسد است، افزود: آن هایی که با مقوله مواد مخدر می جنگند مصلح هستند ازدواج کانون فطرت بشراست ان هایی که با ازدواج مخالفند انسان های مفسدی هستند.

وی با اشاره به اینکه فساد انواع مختلفی دارد و از جمله آن فساد سیاسی، فرهنگی، مدیریتی، مالی، خانوادگی، دانشگاهی و غیره است، گفت: نمایندگان پارلمان آمریکا قانون ازدواج هم جنسان را تصویب کردند که این نمونه بارز فساد است.

وی با بیان اینکه انتظار فرج به خاطر این است که کره زمین از فساد خالی شود، گفت: فساد فرهنگی بلاهای بسیاری برسرمردم می آورد و فساد در نوع تغذیه، لباس و غیره همه باعث تاثیرمنفی در جامعه می شود.

محمدی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ازدواج های اینترنتی یک فساد است و فساد در زندگی مردم ریشه کرده است، گفت: کسی که خواب را به نماز صبح خود ترجیح می دهد، فاسد می شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رسول الله فرموده اند امت من دو دسته هستند که شامل خواص و عوام می‌شوند و اگر خواص من فاسد شوند همه فاسد می شوند، گفت: اگر در کشور ما زمامداران فاسد شوند همه فاسد می شوند.

وی با بیان اینکه دوست داریم یک مجلس شورای اسلامی صالح داشته باشیم و باید با قوه عقل خود این را تشخیص دهیم، تاکید کرد: هرچیزی که از خط قرمز دین و خدا رد شود فاسد است کمااینکه امروزه جوانان ما با لباس های بدن نما روبه فساد می روند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مجلس صالح داشته باشیم باید صالحان به مجلس راه پیدا کنند و کسانی که داوطلبند باید گزینش شوند، گفت: نباید دروازه مملکت به روی همه باز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات