خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اجرای برجام، گفت: مقاومت ایران در برابر تحریم ها موجب عقب نشینی طرف های مقابل شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۹۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: همچنانکه رهبر فرزانه در پاسخ نامه رئیس جمهور فرمودند، ایستادگی ملت در برابر تحریم ها، تلاش دانشمندان هسته ای و خستگی ناپذیری گروه مذاکره طرف های مقابل را-که برخی از آن ها در دشمنی با ایران شناخته شده اند-مجبور کرد تا بخشی از تحریم های خود را رفع کنند.

وی اظهار کرد: با این حال نباید خیال کنیم که امریکا دست از دشمنی برداشته است چراکه امریکا همان امریکای قدیمی مستکبر و زورگو است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنی آمریکا تمام شدنی‌نیست به طوریکه از همان روز نخست برجام صحبت از تحریم های جدید به میان آوردند، خاطرنشان کرد: امریکا روی موضوع موشکی مانور می دهد ولی با امید به خدا رهبری، ملت و دولت متفق‌القول هستند تا با تولید انبوه موشک‌های بالستیک در قالب برنامه دفاعی کشورمان به یاوه‌گویی‌ دشمن بار دیگر پاسخ دهند.

آیت الله شبستری نامه رهبر فرزانه انقلاب را در خصوص برجام شبیه نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر دانست و ادامه داد: امیرالمومنین در این نامه خطاب به مالک اشتر گفته است هرگز صلحی را که دشمن پیشنهاد می کند و رضای خدا در آن و برای ملت امنیت است رد مکن ولی از دشمن غافل نشده و خوش بینی به آن نباش.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره و بیان کرد: راه حل این مشکلات توجه به تولیدات داخلی و پیاده کردن اقتصادمقاومتی در همه بخش ها و تلاش بی وقفه در این خصوص است.

آیت الله شبستری با انتقاد از ورود کالاهای بی رویه از ترکیه و چین، تصریح کرد: با ورود کالا از این کشورها اقتصاد شکوفا و رشد اقتصادی حاصل نمی شود.

خطیب جمعه تبریز از مسئولان خواستار اجرای اقتصادی مقاومتی شد و گفت: اقتصادمقاومتی با شعار عملی نمی شود بلکه برای اجرای آن باید وارد میدان عمل شد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند؛ هیچ کس حق اهانت به نهادهای قانونی را ندارد از همه اقشار خواست احترام نهادهای قانونی را رعایت کنند.

امام جمعه تبریز طرح مطالب بی‌اساس علیه شورای نگهبان را زیبنده کشور ندانسته و افزود: فرصت اعتراض از مسیرهای قانونی وجود دارد.

ارسال نظرات