جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با وجود اینکه به تمامی رزمندگان اعلام شده بود که اگر امکان حضورشان در عملیات کربلای 5 وجود ندارد می توانند در پشت جبهه خدمت کنند ولی هیچ یک از آن ها حاضر به بازگشت نشدند و ما شهدا و جانبازان بسیاری را در این عملیات داشتیم.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۱۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علی فضلی در مراسم بزرگداشت شهدا و عملیات کربلای 5 که در حسینیه انصار الامام رزمندگان کرج بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد ضمن با اهمیت شمردن عملیات کربلای 4 و 5 اظهار داشت: این عملیات همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهید کیانپور قهرمان شناسایی عملیات کربلای 5 بود/ هیچیک از رزمندگان حاضر به بازگشت از عملیات کربلای 5 نشدند

وی افزود: رزمندگان با توجه به مجاهدت های بسیاری که داشتند ولی در عملیات کربلای 4 با شکست مواجه شدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین آموزش، طراحی، شناسایی و آمادگی جسمانی را از جمله اصول فراگرفته توسط رزمندگان در کربلای 4 برشمرد و گفت: در آن زمان رزمندگان با آمادگی جسمانی که داشتند تجهیزات را بدون هیچگونه آسیبی به مقصد رساندند و برای انتقال آنها 32 کیلومتر را با پای پیاده پیمودند.

وی گفت: در آن زمان به جهت خستگی و شکست رزمندگان در عملیات هیچ فرماندهی اعلام آمادگی جهت آغاز عملیات کربلای 5 را نکرد تا اینکه این عملیات به دستور امام خمینی(ره) آغاز شد که پس از آن تمای گردان ها اعلام آمادگی کردند و بر همین اساس دژ شلمچه که دارای 5/5 کیلومتر طول بود به رزمندگان 10 سید الشهدا واگذار گردید.

سردار فضلی شهید کیانپور را قهرمان شناسایی عملیات کربلای 5 عنوان کرد و گفت: رزمندگان در مدت 2 روز مسیر شکست و نفوذ به عقبه دشمن را شناسایی کردند و در مرحله اول این عملیات 1800 متر از دژ شلمچه توسط رزمندگان فتح شد و در نهایت نیز عملیات کربلای 5 با جان نثاری و ایثار جوانان رزمنده به پیروزی رسید.

وی گفت: با وجود اینکه به تمامی رزمندگان اعلام شده بود که اگر امکان حضورشان در عملیات کربلای 5 وجود ندارد می توانند در پشت جبهه خدمت کنند ولی هیچ یک از آن ها حاضر به بازگشت نشدند و ما شهدا و جانبازان بسیاری را در این عملیات داشتیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بااشاره به بمباران هوایی دشمن به اردوگاه کوثر چنین اظهار داشت: در آن زمان پیکر شهید کلهر و دیگر شهدا در حسینیه اردوگاه قرار داشت و به برکت پیکر این شهدا تمامی اردوگاه به جز حسینیه از بین رفت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در روز اول آغاز عملیات وعده دیدار امام خمینی(ره) را به رزمندگان داده شده بود چنین گفت: در روز دیدار عنوان شد امام خمینی(ره) به عشق دیدار رزمندگان دیدار مجددی را اعلام نمودند.

سردار فضلی گفت: بیش از 50 هزار کشته و زخمی از عراق گرفته شد و تجهیزات آن ها به غنیمت سپاه اسلام قرار گرفت.

ارسال نظرات