خبرهای داغ:
شهید محمد جواد آل اسحاق، شهیدی از خیل شهدای دانشجو و روحانی قم و بسیجی نمونه ای برای نظام و انقلاب بود که حضرت امام(ره) بارها وی را مورد ملاطفت قرار دادند.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۴۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کوچه شماره یک بلوار شهید محلاتی قم و فضای مسجد اباذر، روی گشاده و چهره نورانی شهید محمد جواد آل اسحاق را در سال 63 همچنان به یاد دارد. جوان مهذبی که به گفته حسین فراهانی همرزم و دوست دیرینه اش و مدیر عامل موسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه آستان مقدسه حضرت معصومه(س)، کودکان، نوجوانان و جوانان محل را حول محور مسجد و کتابخانه دور هم جمع کرد و با راه انداختن شورای فرهنگی، گروه تئاتر، تبلیغات، سرود، روزنامه دیواری، اردو، کتابخوانی و ... منشاء تاثیرات ماندگاری در بهترین دوره سنّی آنان شد؛ جوانانی چون شهید عباس عاشق حسینی که مسئول گروه سرود بود و پس از شهادتش، سرودی را که خود اجرا می کرد، بر مزارش خودش خواندند، و همینطور شهدای دیگری همچون شهید فضل اللهی، احسان دشتی، اصغر یوسفعلی و.....و همچنان نوای سروده هایی چون "می‌گذرد کاروان، روی گل ارغوان قافله ‌سالار آن، سرو شهید جوان" در گوش جان می پیچد. شهید آل اسحاق طوری برنامه ریزی کرده بود که بچه ها پس از اجرای هر سرود در محافل مختلف، به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی برای سلامتی امام بزرگوار دعا کنند.

آیت الله شیخ علی آل اسحاق، پدر شهید، از شاگردان حضرت امام(ره) در نجف بود، از بدو تولد محمدجواد در این شهر مقدس، هر بار که خدمت امام می رسید، ایشان دست نوازش بر سر وی می کشیدند و زمانی که همراه پدر نمی رفت، امام سراغش را می گرفتند.

شهید محمد جواد آل اسحاق؛ از جلوس در محضر امام(ره) تا عروج در شلمچه

فراهانی در ادامه خاطراتش از شهید آل اسحاق می گوید: سال 64 بود که "محمد جواد" در دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز قبول شد و همزمان، در حوزه علمیه تبریز نیز به تحصیل علوم حوزوی مشغول گشت، علاقمندی اش به قرآن و اهل بیت(ع)، ارادتش به امام و انقلاب، روحیه جهادی و هوش و نبوغ وافرش زبانزد عام و خاص بود و دائما به تحصیل علم و بهره گیری از فرصت عمر سفارش می کرد، کمااینکه وصیتنامه پربارش نیز، آکنده از عمق معنویت و بصیرت شهید بود. 

در دوران کوتاه دانشجویی، علاوه بر فعالیت های فرهنگی، به عنوان سخنران و مربی اخلاق به جلسات دانشجویی دعوت می شد تا اینکه در پاسخ به ندای حضرت امام(ره) مبنی بر ضرورت حضور جوانان در جبهه، دانشگاه و حوزه را ترک کرد و به عنوان امدادگر و تک تیرانداز از حوزه بسیج مسجد نبی اکرم(ص) قم به جبهه اعزام و نامش در زمره نیروهای گردان امام سجاد(ع) لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) ثبت گردید.

پدر شهید هنگامی که پس از آخرین بدرقه، چند بار به زمین می افتد، وداع آخر در وجودش تجلی می شود تا اینکه، محمد جواد، پس از سومین اعزام به جبهه، در اول بهمن سال 65 هنگامی که تنها 20 بهار از عمر بابرکتش گذشته بود، در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه، به شهادت رسید و به معشوق ازلی پیوست.

شهید محمد جواد آل اسحاق، در زبان عموی بزرگوارش مرحوم آیت الله شیخ محمد آل اسحاق، به "فرشته" ای می ماند؛ تشییع این شهید عزیز همزمان با حملات هوایی دشمن بعثی به مناطق مسکونی قم، در نهایت غربت انجام شد و اکنون، همزمان با بیست و نهمین سالروز شهادت این شهید بزرگوار، دوستان و همرزمان وی و بسیجیان پایگاه شهید محمد جواد آل اسحاق و کانون فرهنگی و هیئت محبان الزهرا(س)، برای چندمین سال متوالی در مراسم باشکوه شبی با شهدا گردهم می آیند و نسبت به صبر و استقامت مادر بزرگوار این شهید عزیز و مقام رفیع شهدا ادای احترام نموده و با آن شهید والامقام در ادامه دادن راهش تجدید پیمان می کنند.
ارسال نظرات