خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: منظور از فرهنگ حرکت‌های موزون نیست؛ مسئول نظام اسلامی که به برکت خون‌های شهدا مسئول شده باید ارزش‌های دینی و آخرت مردم را اولویت خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۳۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که با عنوان «بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به مفاهیم مختلف نفوذ اظهار کرد: سوءاستفاده از گروه‌های داخلی یکی از برترین راه‌های دشمن برای تحقق اهداف اوست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در طرح‌های نفوذی به دنبال تضعیف دستاوردهای نیروهای حق است، اضافه کرد: پیروان جبهه حق برای رسیدن به پیروزی نیز از راهکار نفوذ در جریان مخالف خود استفاده می‌کنند اما استفاده از این روش بیشتر در میان گروه‌هایی که مخالف حق هستند، رواج دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی از برداشت‌های غیرعاقلانه و نادرست می‌تواند جامعه را به سمت جهت‌گیری‌های نادرست هدایت کند به همین علت دشمن از راهکارهای مختلف برای ترویج این برداشت‌های نادرست استفاده می‌کند.

وی از شرایط کنونی جامعه اسلامی در ارتباط با کشورهای استکباری یاد کرد و افزود: اکنون راه‌های نفوذ استکبار در جامعه اسلامی ایران به عنوان پرچم‌دار بیداری اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد تا دین اسلام در این عرصه از دشمن ضربه نخورد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی بر گسترش همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: نسل جوان جامعه اسلامی با اقدامات گسترده دشمن دچار شبهه‌هایی می‌شود که علما و دانایان جامعه اسلامی باید به دنبال رفع این شبهات باشند.

وی با بیان اینکه دشمن از روش‌های مختلف برای پیشبرد اهداف خود در نظام اسلامی استفاده می‌کند، تصریح کرد: برخی از سواستفاده‌های نادرست از جهاد ابتدایی در کشورهای شرق اروپایی سبب می‌شود که اسلام با عناوین جنگ و ظلم همراه شود.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: افرادی به عنوان خادم‌الحرمین و مدافع زادگاه اسلام، با نام دین جنایاتی را مرتکب شدند که گرگ‌ها هم انجام نمی‌دهند، به همین علت اعتبار کشورهای هم‌نژاد خود را نیز تضعیف کردند.

وی با تاکید بر اینکه افراد مذکور به دنبال قدرت‌طلبی هستند، عنوان کرد: اکنون گروه‌هایی با عنوان دلسوزان اسلام اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند اما در باطن، اقدام آنها به نیت پیشرفت اسلام نیست زیرا در واقعیت آنها به دنبال کسب درآمدها و افزایش قدرت مالی خود هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از نزدیکی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: افرادی که با تفکری مشترک مجموعه‌ای را برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کرده‌اند با پیروزی هر عضو شادمان شده و از حرکت‌های هر عضو حمایت می‌کنند.

وی به اهمیت تقویت باورهای مشترک میان انسان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مردم ایران اسلامی خود را واحدی می‌دانند که با وحدت در عرصه‌های مختلف از جمله‌، اقتصاد، تربیت، فرهنگ، دین و سیاست داخلی و خارجی می‌توانند به نتایج و اهداف مورد نظر برسند.

مصباح یزدی با بیان اینکه رسیدن مردم به موفقیت در عرصه‌های مختلف با یکدیگر ارتباط دارد، مطرح کرد: فعالیت نظامی و فرهنگی با یکدیگر در ارتباط است زیرا اگر فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی نبود اکنون نمی‌توانستیم به دستاورد تجهیزات نظامی نوین برسیم.

وی با اشاره به وجود تفاوت میان ارزش‌های ابعاد مختلف جامعه اسلامی گفت: برخی در وحدت ملت‌ها منافع مادی خود را دنبال می‌کنند اما افراد دیگری در این میان به دنبال ریاست و رسیدن به قدرت بیشتر هستند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی رضایت خداوند متعال را بالاترین هدف خواند و یادآور شد: نمی‌توان ارتباطی میان افرادی که در اوج معنویت و افرادی که در اوج مادیت هستند، ایجاد کرد زیرا این دو گروه با دیدگاه‌های متفاوت، رفتارها و افکار مخالف یکدیگر را در جامعه دنبال می‌کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مزیت انقلاب اسلامی به اسلامی بودن، فرهنگ و ارزش‌هاست، تصریح کرد: منظور از فرهنگ حرکت‌های موزون نیست بلکه معنای خدمت به ارزش‌ها و باورهای مردم مطرح است، مسئول نظام اسلامی که به برکت خون‌های شهدا مسئول شده باید ارزش‌های دینی و آخرت مردم را اولویت خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تامین غذا یکی از نیازهای حیوانی انسان است عنوان کرد: بهترین انسان‌های این کشور جان خود را فدا کرده تا ارزش‌های دینی را زنده کنند به همین علت نباید ارزش‌های دینی را فدای رفاه جامعه کرد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: میان ارزش فرهنگی و اقتصادی نسبت عددی وجود ندارد زیرا ارزش فرهنگی انسانیت حقیقی را تحقق می‌بخشد به همین علت باید بیشترین دغدغه در نظام اسلامی مسائل دینی باشد که با ابزار مختلف روابط بین‌الملل و توانایی‌های نظامی در ارتباط است.
ارسال نظرات