مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
مراکز کاریابی مشاغلی هستند که در راستای فراهم آوردن اشتغال بیکاران و جویندگان کار گام برمی‌دارند.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۰۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دفاتر کاریابی الغدیر، صدرا و بهین تراز به صورت همزمان با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افتتاح شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در مراسم افتتاح سه مرکز کاریابی در زنجان گفت: این مراکز محمل مناسبی برای توزیع نیروی کار در بازار کار کشور هستند

احمد غریوی افزود: توسعه کمی و کیفی این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه کمی این مراکز دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مربوط برگزار می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری این دوره‌ها در تلاش برای بهبود خدمات ارائه شده از سوی دفاتر به متقاضیان هستیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: همه این اقدامات توسعه‌ای کمی و کیفی توسط کارشناسان حوزه اشتغال به دقت مورد رصد می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ورود جدی و تخصصی این موسسات به مشاوره و هدایت صحیح نیروی کار، خاطر نشان کرد: مشاوره کارجویان به لحاظ موقعیت آنان برای ورود به بازار کار موضوعی جدی است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی دفاتر کاریابی یکی از رویکردهای اصلی این اداره‌ کل برای ساماندهی به وضعیت اشتغال کارجویان است، گفت: رونق فعالیت‌های کاریابی‌ها از طریق شناسایی فرصت‌های بهتر ظرفیت‌ها شغلی و در نهایت ایجاد اشتغال از اهداف اداره کل تعاون است.

غریوی ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان و صدور کارت بیکاری، ارائه خدمات به کارفرمایان، استفاده از مشاوره شغلی و ارائه طرح توجیهی به افراد متقاضی تسهیلات بانکی، معرفی به سازمان فنی و حرفهای برای آموزش مهارت‎‌ها به کارجویان فاقد مهارت را از وظایف اصلی موسسات شغلی و کاریابی دانست.

وی با اشاره به راه‌اندازی انجمن صنفی کاریابی‎‌های غیردولتی در استان گفت: در تلاش هستیم فعالیت اینها شده و بحث مشاوره حقوق کار نیز مورد نظر باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه جویندگان کار باید از مهارت‌های کافی برای جذب در مشاغل مختلف برخوردار باشند، گفت: خوشبختانه با ایجاد دفاتر کاریابی در سطح استان، به این مهم تا حدود زیادی توجه شده و در اولویت فرآیند جذب کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات