خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دیروز خط مقدم تیر و ترکش بود ولی امروز خط مقدم انتخاب افراد اصلح، جهاد در عرصه اقتصاد و فرهنگ و استکبار ستیزی است.
کد خبر: ۸۶۲۴۴۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین مهدی ماندگاری صبح امروز در دومین مجمع عالی بسیج شهرستان بیرجند در جمع اعضای این مجمع با تسلیت وفات حضرت معصومه (س) اظهارداشت: تفکر بسیجی به معنی بندگی خدا، استکبارستیزی، معنویت گرایی و ولایت مداری است.

این کارشناس مذهبی گفت: تفکر بسیجی در طول تاریخ بشر امتحان خود را پس داده است و همه انبیاء الهی، امام خمینی(ره)، صالحان وحق طلبان تفکر بسیجی داشته اند.

وی با بیان اینکه تشکل بسیجی برای حفظ تفکر بسیجی توسط امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب شکل گرفت، ادامه داد : تشکل بسیجی برای تعمیق، تداوم و تکثیر تفکر بسیجی است.

ماندگاری با اشاره به اینکه برای تعمیق، تداوم و تکثیر تفکر بسیجی هنوز مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: تفکر بسیجی هنوز عمق پیدا نکرده است وتنها بسیجی به پوشیدن لباس فرم و رفتن به پایگاه بسیج نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر من به عنوان یک بسیجی توانسته ام در محل کار، خانه و یا اجتماع تفکر بسیجی خود را حفظ کنم فرهنگ بسیج را گسترش می دهم.

این کارشناس مذهبی یادآورشد: 36هزار دانش آموز بسیجی تنها با تفکر بسیجی رشد پیدا کردند ومعامله با خدا کردند و توانستند رشد پیدا کرده و خدا هم شهادت را برای آنها مقدر کرد.

ماندگاری با بیان اینکه تعمیق تفکر بسیجی معامله کردن با خداست، ادامه داد: این گونه تفکر در هشت سال دفاع مقدس در بین بسیجیان و رزمندگان ما وجود داشت.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی به معنی تلاش حداکثری برای مردم و حداقل مزد برای خود است، عنوان کرد: وقتی کار برای خدا باشد انسان مزد بیشتری خواهد گرفت و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس برای پول و مادیات کار نکردند برای خدا کار انجام دادند.

یک بسیجی بعد فرهنگی و معنوی اش بالاتر از بعد نظامی اش است

مسئول موسسه سیره شهدا کشور با بیان اینکه برای اشاعه تفکر بسیجی عمق بخشی، تداوم و ولایت مدار موثر است، تاکید کرد: کسی که خود بسیجی باشد بسیجی ساز می شود و امام خمینی(ره) با تفکری که داشت بسیجی ساز بود و یک بسیجی بعد فرهنگی اش بالاتر از بعد نظامی اش است.

ماندگاری با بیان اینکه تداوم یعنی یک هدف داشته باشیم و کار برای خدا انجام دهیم، یادآورشد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه ملت ایران پای صندوق رای به جمهوری اسلامی آمدند و با اتحاد به جمهوری اسلامی رای دادند و موفق بودیم.

وی با اشاره به انتخاباتی که از ابتدای انقلابی اسلامی برگزار شده است، عنوان کرد: دیروز خط مقدم تیر و ترکش بود ولی امروز خط مقدم انتخاب افراد اصلح ، جهاد در عرصه اقتصاد و فرهنگ و استکبار ستیزی است.

وی تاکید کرد: امروز دشمن حتی برای بسیجیان ما برنامه دارد و می خواهد یک بسیجی به دنبال مادی گرایی باشد نه معنویت.

وی ادامه داد: کاری برای خدا، تکلیف گرایی و ولایت مداری مهمترین مولفه برای تفکر بسیجی می باشد و تفکر بسیجی همان تفکر بندگی خداوند است.

ماندگاری با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی پر کار و گمنام ادامه داد: تا دیروز همه به دنبال گمنامی بودند اما امروز همه به دنبال این هستند که گمنام نمانند چرا که دشمن کاری کرده که خیلی‌ها در دنیا به دنبال مزد بسیجی بودن خود بروند و بگویند حقم است و این مانند موریانه تفکر بسیجی را نابود می‌کند.

ماندگاری با اشاره به اینکه رمز موفقیت شهدا تعاونوا علی البر و تقوا است، گفت: «بِر» امروز مملکت ما ساختن جامعه است اما متاسفانه همه وقتی انتخاب می‌شوند مشکل را می‌اندازند گردن دیگران، فرافکنی « بر» نیست.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امروز از هر کاندیدایی سوال می شود چرا به میدان آمدی می‌گوید احساس وظیفه کردیم در خط مقدم بیاییم و از اسلام دفاع کنیم!!

وی تصریح کرد: دیروز خط مقدم تیرو ترکش بود اما خیلی ها احساس وظیفه نمی کردند، بروند اما امروز خط مقدم پول و امتیازات دارد همه احساس وظیفه و تکلیف می‌کنند بعد هم که وارد مجلس شدند همه متقاضی و مشتری کمیسیون سیاست خارجی هستند اما کمیسیون تحقیقات چون دوندگی دارد مشتری ندارد، عجب خدمتی به خط مقدم می خواهند بکنند!!

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه کسی که بسیجی باشد بسیجی‌شناس می‌شود، گفت: بسیجی واقعی می داند کاندیدایی که شعار می‌دهد راست می گوید یا دروغ، همان گونه که امام خمینی (ره) به قرآن خواندن منافقان اعتنا نکرد.

ماندگاری با تاکید بر اینکه بعد فرهنگی و معنوی بسیجی باید بیشتر از بعد نظامی باشد، افزود: تکلیف‌گرایی، خدایی بودن و ولایتمداری عمق تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند"ما مأمور به انجام تکلیف و وظیفه‌ایم نه حصول نتیجه"، گفت: اما امروز بر این هستیم که اگر تکلیفمان را انجام دهیم چه می‌شود این تکلیف‌گرایی نیست این نتیجه‌گرایی می باشد.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه برای تداوم تفکر بسیجی باید کار جمعی کرد، ادامه داد: تداوم تفکر بسیجی به این است که همه با اتحاد و بدون اختلاف برای رسیدن به یک هدف تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: برای تداوم تفکر بسیجی باید صادقانه مشکل را بپذیریم و تقوا و چارچوب الهی را رعایت کرد چرا که در روایات آمده است که حاکم کافر عادل از مسلمان ظالم بهتر است.

این کارشناس مذهبی رحمت و مودت، روحیه خدمت‌گزاری و عفو و گذشت را از عوامل تکثیر تفکر بسیجی در جامعه دانست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها