مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: یكى از اهداف و برنامه‌هاى كلى پیامبران و معصومان(ع) حراست و مرزبانى از اندیشه‌هاى اسلامى بود.
کد خبر: ۸۶۲۴۴۵۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان و با حضور پایوران کادر و سرباز در حسینیه امام خمینی (ره) این سپاه برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی گفت:یكى از اهداف و برنامه‌هاى كلى پیامبر و معصومان علیهم‌السلام حراست و مرزبانى از اندیشه‌هاى اسلامى بود كه با آغاز بعثت و دعوت پیامبر شروع شده و هریك از امامان بزرگوار به تناسب شرایط زمانى خود به این وظیفه مهم و خطیر پرداخته‌اند.

حجت الاسلام تقی خدایی فام تصریح کرد: دوران امام یازدهم، یكى از دوران‌هاى سخت و دشوارى بود كه افكار گوناگون از هر سو «جامعه اسلامى» را تهدید مى‌كرد و با این كه امام در نهایت فشار به سر مى‌برد، اما وى همانند پدران خود، لحظه‌اى از این مسأله غفلت نورزیده و در برابر گروه‌ها و مكتب‌هاى التقاطى و اندیشه‌هاى وارداتى و ضد اسلامى از جمله: صوفیان، غُلات، مُفَوّضه، دوگانه پرستان و سایر دگراندیشان، سخت موضع گرفته و با شیوه‌هاى خاص خود، كارهاى آنها را خنثى نموده و نقش بر آب مى‌كرد.

وی با اشاره به کوششهای علمی امام حسن عسكرى افزود:گرچه امام عسكرى(ع) به حكم شرائط نامساعد و محدوديت بسيار شديدى كه حكومت عباسى برقرار كرده بود، موفق به گسترش دانش دامنه دار خود در سطح كل جامعه نشد، اما در عين حال، با همان فشار و خفقان شاگردانى تربيت كرد كه هر كدام به سهم خود در نشر و گسترش معارف اسلام و رفع شبهات دشمنان نقش مؤثرى داشتند.

خدایی فام در پایان تاکید کرد:بدون ترديد يكي از مسؤوليت ها و وظايف مهمّ بزرگان و دانشمندان متعهّد، حفاظت از سنگر عقايد و معارف اسلام از دستبرد تحريف و تغيير، و به تبع آن مبارزه و ستيز با راهزنان فكر و انديشه اسلامي است، چرا كه سكوت و تساهل در برابر آنها، علاوه بر اين كه موجب تزلزل انديشه مردم در اصول و اركان دين و تحريف حقايق مي گردد، نوعي كتمان حقيقت نيز در پي دارد.

ارسال نظرات