در کنگره 2هزار شهید هنرمند کشور؛

تجلیل از خانواده شهید هنرمند وهاب شهرانی

در اولین کنگره سراسری دوهزار شهید هنرمند کشور از خانواده شهیدوهاب شهرانی، از شهدای جامعه هنری استان چهار محال و بختیاری تجلیل می شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۳۶۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج هنرمندان استان با اعلام این خبرگفت: به منظور تجلیل از شهدای هنرمند کشور و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند کشور،‌امروز اول بهمن ماه94 برگزار می شود.

مجتبی بیگی،‌ با شاره به اهمیت معرفی الگوهای ارزشی و هنری به جامعه هنری و نیز معرفی مصادیق سبک زندگی دینی به جوانان گفت: شهدای هنرمند به واسطه روحیات، منش، رفتار، اخلاق، آرما‌ن‌ها و افکار می‌توانند بهترین الگوهائی دست یافتنی و ارزشی برای هنرمندان ما باشند چراکه تمام شاخصه‌های هنری در این هنرمندان وجود دارد.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این کنگره که همزمان با وفات کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و در اولین روز بهمن ماه در تهران برگزار می شود از خانواده شهید هنرمند استان، شهید وهاب شهرانی از شهدای فیلم ساز استان تجلیل خواهد شد .

بیگی، در تشریح زندگینامه این شهید هنرمند، اظهار کرد: شهید وهاب شهرانی در سال 1339 در روستان «كران »شهرستان «فارسان» توابع استان «چهارمحال وبختیاری»، در خانواده‌ای مذهبی، مستضعف و ستم کشیده از حکومت فاسد پهلوی و خانهای ظالم که در آن دوران در روستاها حاکم جان و مال مردم بودند؛بدنیا آمد.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور موثر در عرصه های مبارزاتی و فعالیتهای فرهنگی به عضویت سپاه در آمد.

شهیدشهرانی همزمان با حضور در جبهه های حق علیه باطل در فعالیتهای هنری از جمله نویسندگی، گویندگی و فیلم سازی حضوری فعال داشت.

این شهیدگرامی پس ازمجاهدات وحماسه آفرینی های بی شمار در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار