علویون با 4 شهید مقاومت یمن در آمل وداع کردند

مراسم وداع با پیکر پاک چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی کشور یمن با استقبال پرشور مردم شهرستان آمل، علمای کشورهای اسلامی، مسئولان کشوری و خطه مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۳۵۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مردم ولایت‌مدار دیار علویان و شهر هزار سنگر شامگاه چهارشنبه با پیکر پاک چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی کشور یمن وداع کردند.

در این آیین معنوی که با حضور مسئولان کشوری، علمای کشورهای اسلامی، مسئولان استانی و شهری همراه بود، پیکر شهدای یمن در حسینیه ثارالله (ع) آمل بر روی دستان مردم قرار گرفت.

ندای لبیک یا حسین (ع) ، مرگ بر استکبار، الله اکبر و تاکید بر بیداری اسلامی و مبارزه با استکبار از شعار مردم برای جهان اسلام بود.

شهیدان محمداحمد حسین‌الفخری، شهید علی‌محمد علی‌احمدالمروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری از میهمانان آسمانی مردم آمل بودند که صبح امروز پنج‌شنبه در بقعه ناصرالحق به خاک سپرده می‌شوند.

مردم آمل تاکنون یک هزار و 40 شهید را در دامن خود جای داده‌اند که شهدای یمنی نخستین شهیدان خارج از مرزها در این شهرستان هستند.

پیکر شهدای مقاومت یمن از ساعت 9 صبح امروز پنج‌شنبه اول بهمن امسال از میدان قائم تا بقعه متبرکه ناصرالحق تشییع و خاک‌سپاری می‌شود.

مسئولان کشوری، لشگری و بین‌المللی از کشورهای اسلامی، کشورهای اسلامی در مراسم وداع با شهدای کشور یمن به یاد شهدای کربلا اشک ریخته و به سینه زدند.

پیکر شهدای یمن صبح امروز در بقعه «حسن بن علی اطروش» ملقب به «ناصرالحق» یا «ناصر کبیر» از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان و مازندران قدیم آرام می‌گیرد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها