عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نفوذ به‌معنی آماده‌سازی شرایط کشور برای تغییرات بنیادین از درون نظام اسلامی است و دوستداران این نظام و انقلاب با قدرت از اجرایی‌شدن چنین پروژه‌ای جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۲۴۲۸۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدحسین صفارهرندی در همایش بصیرتی مدافعان انقلاب و یاوران ولایت که در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله(ع) در ارومیه برگزار شد، ضمن تشریح شرایط سیاسی حاکم بر کشور اظهار داشت: امسال انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی تمایزات و ویژگی‌های متعددی نسبت به انتخابات دوره‌های قبل دارد.

وی افزود: رجوع به آرای مردم در نظام اسلامی تشریفاتی نیست، بلکه رأی مردم پشتوانه مشروعیت نظام اسلامی است؛ در حقیقت پشتوانه نظام اسلامی علاوه بر الطاف الهی اتکای به قدرت مردم با توسل به انتخابات است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چگونگی وقوع انقلاب‌های رنگی در کشورهای مختلف تصریح کرد: در واقع در انقلاب‌های رنگی بیگانگان برای یک مملکت حاکم‌تراشی می‌کنند اما در نظام جمهوری اسلامی خود مردم برای خود و مملکتشان تصمیم می‌گیرند و جلوه این تصمیم‌گیری شرکت گسترده در انتخابات است، همچنان که در دوره‌های مختلف دولت‌های متنوع و مجالس گوناگون با طرز فکر و گرایشات مختلف روی کار آمده‌اند که همه اینها نشانه آزادی مردم در انتخابات است.

وی گفت: قانون اساسی به‌عنوان قانون مادر در هر کشوری تبیین‌کننده رفتارهای سیاسی عناصر حاکم بر کشورهاست، بنابراین کسانی که در کشور ما در هریک از انتخابات شرکت می‌کنند، باید پایبند به قانون اساسی بوده و به اصول و اجزای آن تن دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: احراز صلاحیت در انتخابات توسط شورای نگهبان به‌معنی این است که فردی به مجلس راه یابد که در پی شورش و طغیان علیه نظام اسلامی نباشد، بنابراین شورای نگهبان موظف است با دقت و تحقیقات کافی و کامل به احراز صلاحیت افراد بپردازد و از راهیابی عناصری که صلاحیت ندارند جلوگیری کند.

صفار‌هرندی تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا معارضان را به مناصب و مصادر حکومتی راه نمی‌دهند؛ چنین پدیده‌ای حتی در کشورهای مدعی دموکراسی همچون آمریکا و آلمان و فرانسه هم سابقه ندارد که کسی را که مخالف قانون اساسی و حکومت است به انتخابات راه دهند، تا علیه امنیت کشور اقدام کند.

وی افزود: قبول‌کردن اصول و مبانی نظام اسلامی از شروط و قواعد شرکت در انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است و طبیعتاً افرادی که این قواعد را قبول نداشته باشند، نباید انتظار تأیید صلاحیت داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: همگان می‌دانند که فتنه 88 از دل اردوگاه اصلاحات بیرون آمد و فتنه‌گران پرچم اصلاحات را در دست داشتند اما این بدان معنی نیست که اصلاح‌طلبان فتنه‌گر هستند بلکه بدین معنی است که اصلاح‌طلبان متهم به فتنه هستند نه مجرم. کسانی که در آن دوره و حتی تاکنون در مقابل فتنه سکوت کردند و واکنش نشان ندادند متهم به حمایت از فتنه هستند در حالی که باید موضع می‌گرفتند و آن فجایع و خسارت آفرینی‌ها را محکوم می‌کردند.

وی با اشاره به رد صلاحیت‌های اخیر اظهار داشت: راه اعتراض به این موضوع رجوع به قانون است و شورای نگهبان نیز با دقت به اعتراضات رسیدگی می‌کند در عین حال مراقبت می‌کند که افراد فاقد صلاحیت یا نفوذی راهی به مجلس نیابند چون این نفوذ آثار خسارت برای مملکت دارد.

صفار‌هرندی گفت: فتنه جدید و آنچه برخی‌ها به اسم فتنه اکبر به‌معنی فتنه بزرگ‌تر از آن یاد می‌کنند، شاید از منظر احتمالات اتفاق بیفتد اما از منظر سیاسی به‌دلیل شکستی که جبهه فتنه‌گران خورده امکان فتنه‌آفرینی مجدد برایشان فراهم نیست بلکه باید خود را باز‌شناسی کرده و خسارات‌شان را جبران کنند گرچه خاستگاه فتنه دل‌های بیمار است و هدایت دل‌های بیمار هم به‌عهده شیطان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با سیلی محکمی که فتنه‌گران و جبهه استکباری حامی آنها در سال 88 خوردند دیگر کسی هوس فتنه‌آفرینی جدید از آن نوع را نخواهد کرد و ملت ما بداند که در آستانه فتنه جدیدی نیستیم.

وی در عین حال با تبیین احتمالات برای فتنه‌آفرینی و تشریح روند فتنه نفوذ در کشور افزود: فتنه بعدی لزوماً فتنه شورش خیابانی در کشور نیست بلکه در قالب پروژه نفوذ تلاش می‌شود تا سازمان‌ها و نهادهای این مملکت جوری آرایش پیدا کنند که این نظام از درون متلاشی شود.

صفار‌هرندی گفت: فتنه جدید می‌تواند در قالب برنامه نفوذ در دستگاه‌های مختلف اجرایی باشد که همگان باید از آن مراقبت کنند.

وی افزود: شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها نباید به حداقل‌ها اکتفا کند بلکه باید با تحقیقات جامع و کامل از ورود افراد نفوذی به مجلس جلوگیری کند چراکه حاکم‌کردن افراد ناباب به مصادر حاکمیتی به‌مثابه‌‌ همان موریانه‌ای است که می‌تواند نظام را از داخل پوسیده کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نفوذ به‌معنی آماده‌سازی شرایط کشور برای تغییرات بنیادین از درون نظام اسلامی است و دوستداران این نظام و انقلاب با قدرت از اجرایی شدن چنین پروژه‌ای جلوگیری خواهند کرد.

ارسال نظرات