وضعیت بد شرکت بورسی بانک ملی آن را به لیست فروش کشاند

درصد روزهای منفی"ونیرو" درمدت زمان سه ماهه اخیر به ۵۷ درصدرسیده که این یعنی در مدت مذکور بیش از نیمی از روزها، این نماد در وضعیت نامساعدی در بازار سرمایه به سربرده است.
کد خبر: ۸۶۲۴۲۴۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نیرو، خبر داده است که این شرکت در لیست فروش قرار داشته و چنانچه  مذاکرات با خواستگاران خرید این شرکت به نتیجه برسد سهام مربوط به سرمایه گذاری توسعه ملی واگذار خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری نیرو با سرمایه 40 میلیارد تومانی، یکی از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه بوده که سهامداران آن مشتمل بر45 درصدی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی، 4.6 درصد مربوط به صادرات نیرو خلیج فارس، 2.6 درصد سرمایه گذاری هلال احمر ایران و 1.9 درصدی هم مربوط به شرکت مهندسی  مشاور مهاب قدس هستند.
طبق بررسی های به عمل آمده درصد روزهای منفی"ونیرو" درمدت زمان سه ماهه اخیر به 57 درصدرسیده که این یعنی در مدت مذکور بیش از نیمی از روزها،این نماد در وضعیت نامساعدی در بازار سرمایه به سربرده است.
پیشتر، جواد عین آبادی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیرو  گفته بود که درحال حاضر تعداد صندلی های مدیریتی بانک ملی(سهامدار اصلی ) شرکت درهیأت مدیره به عدد شش رسیده بنابراین با استقرار هیأت مدیره در شرکت و مدیریت موثر و کارآمد سهامداران اصلی (وتوسم) در آستانه تحول جدید بوده و برنامه توسعه ای خوبی را فراروی خود دارد.
وی،زیان  یک میلیارد و هفتصاد میلیون تومانی شرکت در آن ایام را مربوط به خریدهای دوران مدیریت قبلی دانسته و گفته بود این مقدار زیان به مدیریت جدید شرکت به ارث رسیده  است.
با اینهمه،طبق گزارش مجمع این شرکت درانتهای شهریورماه سال جاری،سود عملیاتی این شرکت به منهای 42 ریال رسید.
نتایج یک بررسی نشان داده که درصد روزهای مثبت این نماد دربازار سرمایه در  سه ماهه گذشته در محدوده 17 درصد بوده که با این بررسی، تعداد روزهای  مثبت آن در همین مدت به 11 روز رسیده است
به نظرمی رسد با استمرار روزهای بد این نماد در تالار شیشه ای ، لااقل تا اکنون که وعده های مدیرعامل این شرکت محقق نشد باشد.
البته ، فواد فتح اللهی، رئیس  هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نیرو افزوده است که شرکت سرمایه گذاری نیرو یکصد میلیارد تومان،یعنی 2.5 برابرسرمایه اسمی آن ارزشگذاری شده که درحال حاضر، مذاکرات با متقاضیان فروش آن ادامه دارد.
او ابراز امید واری کرده که وضعیت نماد شرکت مورد اشاره در روزهای  پس از برجام رو به بهبود باشد.
شرکت سرمایه گذاری نیرو درماههای اخیر،روزهای خوبی را سپری نکرده و پایش وضعیت آن از بهبودی جدی وضعیت این شرکت در شرایط کنونی گزارش نمی دهد.
همین امر سبب شده تا 65 هزارسهامدار آن با نگرانی در تابلوی بورس وضعیت این شرکت را رصد کنند.
شرکت سرمایه گذاری نیرو با یک واسطه، متعلق به بانک ملی بوده که انتظار می رود با توجه به اوضاع ناخوش آن، سهامداران اصلی آن از جمله بانک ملی تدبیری بیاندیشند تا شاید نگرانی ازذهن این عده ازسهامداران آن پس از مدتها رخت بربندد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار