قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۹۱ دلار و ۳۵ سنت رسید.
کد خبر: ۸۶۲۴۲۳۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که کاهش بیشتر شاخص ها در بازارهای بورس و قیمت نفت  موجب تقویت سرمایه گذاری ها در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز افزایش یافت، اما تقاضای فیزیکی کند از سوی آسیا موجب شد که قیمت طلا همچنان پایین تر از بالاترین رقم ماه جاری باقی بماند.

سهام های آسیایی به پایین ترین رقم در 4 سال گذشته رسید و نفت خام آمریکا رکورد جدیدی را به عنوان پایین ترین رقم از 2003 تاکنون شکست. این خبرها نگرانی ها از وضعیت اقتصاد جهانی را تشدید کرد. ارزش دلار نیز پایین آمده است.
پس از آنکه رشد اقتصادی چین در سال 2015 به پایین ترین رقم 25 سال اخیر رسیده، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را برای سومین بار در کمتر از یک سال گذشته کاهش داده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1091 دلار و 35 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز 0.2 درصد رشد داشت و به 1091 دلار و 70 سنت رسید.
تحلیلگران سیتی گروپ در چشم انداز کالایی 2016 خود با توجه به نگرانی ها از اقتصاد چین، ضعف بازارهای بورس و تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه گفتند: «وضعیت بهشت امن سرمایه گذاری در بازار طلا برگشته است.»
آنها همچنین گفتند: «در حالی که موضوعات ژئوپلتیک معمولا به صورت کوتاه مدت کوتاه مدت موجب حمایت از قیمت طلا می شوند، ما انتظار داریم نگرانی های کلان جهانی در شرایط فعلی در سه ماهه جاری موجب تقویت قیمت طلا شود.»
پیش بینی شده که تقاضای چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان برای فلز زرد، به دلیل وضعیت نه چندان مثبت اقتصادی آسیب ببیند. موسسه نامورا انتظار دارد نرخ رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان امسال به 5.8 درصد برسد در حالی که این رقم در سال 2015، 6.9 درصد بود.
ارسال نظرات