آخرین تحقیقات صورت گرفته نسبت به شرایط داعش نشان می دهد این گروه تروریستی به شدت با بحران مالی درگیر است.
کد خبر: ۸۶۲۴۲۱۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بیزینس اینسایدر، ایمن جواد التمیمی، محقق حوزه خاورمیانه که اسناد گروه داعش را مستند سازی می کند اعلام کرده است که با کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی، مسدود شدن راه‌های قاچاق نفت به ترکیه و همچنین بحران اقتصادی این گروه به شدت تحت تأثیر بحران مالی است.

داعش با استناد به آیات قرآنی مزدوران را نسبت به ادامه جنگ علی رغم نصف شدن دستمزد خود متقاعد می‌کنند و در آخر نیز اعلام شده است که هیچ کس نمی تواند از این دستور مستثنا شود.

در سال های گذشته سهم قابل توجهی از درآمد داعش از قاچاق نفت عراق و سوریه تأمین می شد که پس از حملات پیاپی روسیه به تانکرها و زیر ساخت های نفتی این گروه، در حال حاضر داعش بخش اعظمی از منابع مالی خود را از دست داده است.

از سوی دیگر هفته گذشته نیز یکی از مکان های نگهداری پول داعش که میلیون ها دلار در آن ذخیره کرده بود هدف حمله قرار گفت و نابود شد.

درآمد سالانه این گروه تروریستی از قاچاق نفت عراق و سوریه که بنا به مستندات ارائه شده از سوی روسیه به مقصد ترکیه صورت می‌گرفته است، حدود 700 میلیون دلار در سال بوده است.

بنا به گزارش واحد خدمات تحقیق کنگره آمریکا، داعش با هدف جذب نیرو و تشویق نیروهای موجود، دستمزد بالایی به آنها پرداخت می کرده است.

این گزارش تأکید می کند که داعش تا کنون ماهانه 400 تا 600 دلار به مزدوران خود پرداخت می کرده است.

پیش بینی می شود این کاهش 50 درصدی دستمزد به شدت در حذب نیرو و یا ادامه به کارگیری نیروهای موجود این گروه تروریستی ایجاد مشکل کند.

برخی نیروهای گروه تروریستی النصره اعلام کرده اند که بسیاری از نیروهای داعش به دلیل حقوق بهتر نسبت به دیگر گروه ها به آن پیوسته اند.

داعش برای نیروهای متاهل و دارای فرزند نیز مزایای بیشتری ارائه می داده است.

ارسال نظرات