شرکت کانادایی «بمباردیه» در تلاش برای ورود به بازار ایران

به دنبال شوق شرکت‌های خارجی و چندملیتی برای ورود به بازار ایران، یک شرکت کانادایی که در بخش حمل و نقل هوایی فعالیت دارد به دنبال ورود به بازار ایران است.
کد خبر: ۸۶۲۴۲۱۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  شبکه «سی بی سی نیوز» کانادا گزارش کرد که شرکت‌های چندملیتی جهان با اشتیاق فراوان بازار ایران را در حال حاضر که تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران لغو شده است، دنبال می‌کنند.

طبق این گزارش، شرکت خوشه‌ای «بمباردیه» کانادا که در زمینه مهندسی هوافضا، طراحی و ساخت تجهیزات دفاعی و ترابری ریلی فعالیت می‌نماید و در مونترال مستقر است در تلاش برای ورود به بازار ایران است.

یک منبع به شبکه سی بی سی نیوز اعلام کرد که مقامات شرکت بمباردیه در 6 ماه گذشته دو سفر به ایران داشته‌اند تا جو تجاری را در آستانه جهان پساتحریم مورد ارزیابی قرار دهند.

طبق این گزارش، با اینحال، بمباردیه این سفرها به ایران را تأیید نکرد و می‌گوید که در خصوص کمپین‌های جهانی خود هیچ اظهارنظری نمی‌کند اما واضح است که این شرکت کانادایی که 74 هزار نفر از مردم سراسر جهان را به استخدام درآورده است به تجارت با ایران علاقمند است.

«ماریانلا دیلابارئا» مدیر ارتباطات بخش هواپیمای تجاری بمباردیه می‌گوید: «ما یک تیم راهبردی و پیش‌بینی هواپیمای تجاری داریم که بر روی فرصت‌های چشمگیر تجاری در ایران حساب کرده‌اند».

وی تصریح کرد که شرکت وی فرصت‌هایی در ارائه هواپیماهای منطقه‌ای تک راهرو یو هواپیمای سری «سی» با برد بیشتر می بیند و این هواپیماها به بخش حمل و نقل هوایی ایران اجازه می‌دهد مسیرها و پروازهای داخلی در سراسر خاورمیانه را راه‌اندازی کند.

طبق این گزارش، فروش هواپیماهای جدید به بمباردیه کمک می‌کند زیرا تهران در حال به روزرسانی خدمات ریلی خود است و بخش حمل و نقل بمباردیه به دنبال ورود به این بخش از بازار ایران است.

با اینحال این شرکت‌ها برای ورود به بازار ایران با موانعی روبرو هستند زیرا در حالیکه آمریکا و اروپا تحریم‌های مربوط به صنعت هسته‌ای ایران را لغو کرده‌اند، کانادا چنین نکرده است.

طیف گسترده‌ای از تحریم‌های کانادا علیه ایران همچنان برجای خود باقی است و هرگونه تجارت مربوط به صنعت هسته‌ای ایران یا سلاح‌های متعارف را ممنوع می‌داند. این اقدامات همچنین اکثر تجارت کانادا در طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله نفت و گاز و حمل و نقل و ارتباطات را نیز بلوکه کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار