وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با بسیج مطرح کرد
صادق خلیلیان گفت: به طور قطع به یقین بدانید سوئیفت اثبات" نقض عهدی" است که غربی ها انجام داده و مسئولان توجه کامل ندارند.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۸۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

 صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ادعای آقای ظریف که عدم رفع تحریم های تعدادی از بانک ها توسط سوئیفت به توافق هسته ای بر نمی گردد اظهار داشت: آنچه مسلم است اروپاییان و آمریکا تحریم ها را به شکل کامل بر نمی دارند و طی مراحل تدریجی در جهت حفظ مصالح خود انجام می دهند.

وی با بیان اینکه احتمال دارد در مسیربرجام تحریم های جدید وضع گردد افزود: غربی ها به اثبات رساندند در طی ماجرای سوئیفت، تحریم های جدید این بار بانک ها را در محاصره خود قرار داده است.

خلیلیان با بیان اینکه بانک های صادرات، مهر، انصار همچنان در تحریم  می باشند و  آقای ظریف ادعا داشته اند که رفع تحریم ها منوط به توافق هسته ای نیست گفت: بهانه سازی بسیاری دیده شده است، مگر قرار بر این نبوده است که در طی توافق هسته ای همه تحریم ها  به طور کامل برداشته شود و چرا استثنا ایجاد شده است و چرا از ادعاهای پیشین خود شانه خالی می کنند!

وزیر سابق کشاورزی با انتقاد از اینکه رییس جمهوری گشایش 1000 ال سی را اعلام کرده اند تاکید کرد:  گشایش 1000 ال سی در مراحل  قبل از مقدماتی محاسبه می شود و بهتر است به مردم گفته می‎شد زمینه سازی مراحل مقدماتی صورت گرفته است نه گشایش کامل تبادلات مالی، بانکی.

وی در خاتمه افزود: به طور قطعی یقین بدانید سوئیفت اثبات" نقض عهدی" است که غربی ها انجام داده و مسئولان توجه کامل ندارند.

ارسال نظرات