کارشناس ارشد مسائل منطقه غرب آسیا در گفتگو با "بسیج" مطرح کرد

افشای خط استعماری انگلیس و سیاست‌های خصمانه آل سعود با پیاده سازی الگوی حکومتی ایران در منطقه

کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه گفت: با توجه به گسترش الگوی حکومتی ایران در منطقه و افشای سیاست های خبیثانه و خصمانه عربستان، حاکمان سعودی درخصوص مسائل سیاسی و اجتماعی در قبال ایران هیچگاه موضعی بر اساس اصول و منطق نداشته اند.
کد خبر: ۸۶۲۴۰۶۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
جعفر قناد باشی در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: موضع گیری سیاسی هر کشور مبتنی بر شرایط آرام و منافع ملی آن کشور است که قواعدی بر آن حکمفرا و باعث می شود تا کشورهای دیگر نسبت به آن، مواضعی را دنبال کنند و نسبت به آن مواضع پاسخ محکم و قانع کننده ای بدهند.

 وی به موضع گیری اخیر عربستان سعودی در قبال ایران اشاره داشت و افزود: دولت ال سعود از ابتدا طوری وانمود می کرد که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی و سایر کشورهای اروپائی از آنها حمایت می کنند که این یک بلوف سیاسی بزرگ بود و به جز چند کشور بی اهمیت، که ارتباط دیپلماسی خود را با ایران قطع کردند ما مشکلی با سایر کشورها نداریم.

قنادباشی حمایت این کشورهای بی اهمیت را تا زمانی دانست که نفت و دلارهای عربستان برای آنها تزریق شود و زمانی که ال سعود حمایت مالی خود را از این کشورها دریغ کند آنها هم از صف بندی دروغین خود خارج خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مواضع دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در قبال این حرکات باید بر سه اصل استوار باشد که در مرحله اول دولت و دستگاه دیپلماسی باید پاسخی قاطع نسبت به سیاست های خصمانه ال سعود داشته و در مراحل بعدی نیز با عملگرایی یعنی حمایت از جبهه مقاومت و همچنین جدی نگرفتن صف بندی دروغین کشورهای حامی ال سعود، سیاست افراط و تفریط این دولت تروریستی را افشا کند.

وی صف بندی دروغین کشورها را خط مشی کهنه استعمار انگلیس ذکر کرد و افزود: خط استعماری انگلستان که با سیاست تفرقه و اختلاف، کشورهای اسلامی را روبه روی هم قرار داده، امروز با صف بندی دروغین دولتهای حامی عربستان رویارویی کاذب و جدیدی را با نظام اسلامی و جبهه مقاومت باز کرده است.

قنادباشی این سیاست خصمانه را ناشی از پیاده سازی الگوی حکومتی ایران در کشورهای لبنان، سوریه، یمن و عراق دانست و بیان داشت: حرکت مجاهدانه ملت و انقلاب اسلامی ایران در جبهه مقاومت به خودی خود جواب قاطعی به این سیاست ها داده و امروز نیز تروریست بودن ال سعود و مزدوری حاکمان عربستان را بر جهان اسلام به اثبات رسانده است.

کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه، حمله جنگنده های عربستان به سفارت ایران در یمن را محکوم کرد و افزود: این اقدام بی شرمانه عربستان غیر منطقی بوده و چنین رژیمی که در حال انحطاط و فروپاشی است با چنین اقداماتی قصد دارد افکار عمومی دنیا را منحرف کند و لذا باید دستگاه دیپلماسی کشورمان مراتب اعتراض و شکایت خود را به سازمانهای بین المللی اعلام بدارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها