خبرهای داغ:
مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت خراسان جنوبی گفت: باید امروز فرهنگی بر جامعه ما حاکم شود که از این تجارب و الگوهای جهاد و مقاومت به عنوان کار مشاوره ای و مستشاری برای انتقال تجربه ها به نیروهای جوان جایگزین، استفاده شوند.
کد خبر: ۸۶۲۴۰۵۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

اسحاق عنایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: این سخن را از امام خمینی(ره) داریم که 30 سال پیش فرمودند " من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مشکلات به فراموشی سپرده شوند".

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در این باره فرمودند " تجربه، دانش و اندوخته های بازنشستگان نباید بلا استفاده بماند چرا که بازنشستگان ذخایر علمی و عملی کشورند و باید از وجود آنان استفاده شود".

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس افزود: امام راحل 30 سال قبل پیش بینی کردند که روزی بر ملت و امت بگذرد که افرادی را که در روز های سخت حادثه سینه سپر کردند و به فرمان امام خود لبیک گفتند به فراموشی بسپرند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نیروهایی که در شرایط سخت دفاع مقدس با آمادگی در صحنه به خوبی امتحان پس دادند؛ امروز بعد از 30 سال خدمت در ارتش، سپاه یا نیروی انتظامی، خداحافظی کردند و خانه نشین شده اند.

عنایتی ادامه داد: باید امروز فرهنگی بر جامعه ما حاکم شود که از این تجارب و الگوهای جهاد و مقاومت به عنوان کار مشاوره ای و مستشاری برای انتقال تجربه ها به نیروهای جوان جایگزین، استفاده شوند.

وی با بیان اینکه سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان است گفت: گرچه این سازمان در استان ما دیر تشکیل شد و در کشور بیست و یکمین استان بودیم.

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان با بیان اینکه این سازمان در دهم آبان ماه سال جاری با حضور مسئول سازمان مرکزی رسما کار خود را آغاز کرد عنوان کرد: این سازمان با رویکرد فرهنگی ـ اجتماعی برای بازنشستگان نیروهای مسلح که تعداد آنان در استان ما 5 هزار نفر  است ایجاد شده.

وی اظهار کرد: کاری که در سازمان انجام می شود این است که ابتدا خود این افراد را فراخوانی می کنیم و یک شورای راهبردی از نخبگان پیشکسوتان تشکیل دادیم که در آن این نیروهای باتجربه و توانمند را چطور دور هم جمع کنیم و در حال حاضر به دنبال سمن ها با گرایش های مختلف هستیم.

عنایتی به فعالیت های دیگر در این سازمان اشاره کرد و گفت: مجمع روایتگران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که توانایی بازگو کردن دفاع مقدس را دارند و دوم سازمان دهی افرادی که توانایی سخنرانی دارند برای اعزام به مدارس ، دانشگاه ها و مساجد و سوم اینکه کاری کنیم که این بازنشستگان در جامعه و در نیروهای مسلح نقش آفرین باشند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کار چهارم اینکه یک گردان مانند گردان امام علی(ع) تیپ انصار الرضا(ع) هیئت قرآنی تشکیل دهیم و فرماندهان بازنشسته این گردان مانند حلقه صالحین دور هم جمع شوند.

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان یادآور شد: گروهی از این پیشکسوتان امروز در جبهه مقاومت جمهوری اسلامی در عراق، سوریه و لبنان کار مستشاری انجام می دهند و کسانی که مایل هستند در جبهه مقاومت حضور داشته باشند و توانا و علاقه مند باشند برای کارهای مستشاری از آن بهره می گیریم.

مسئول سابق بسیج مساجد و محلات استان ادامه داد: بخش دیگر کار، مستند سازی خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است که خاطرات و تجربیات علمی و عملی آنان را از آن دوران برای نسل های امروز و آینده تبدیل به کتاب و تدریس شود.

عنایتی عنوان کرد: کار بعدی ما نشست های ماهانه، فصلی و سالی با محوریت کانون بازنشستگان است که نیروهای هر دستگاه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بعد از بازنشستگی عضو کانون آنجا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال این امکان وجود ندارد که به دیدار همه پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده های آنان برویم اما در این نشست ها می توانیم برای قدردانی و با انجام فعالیت های متنوع فرهنگی مانند اردوی راهیان نور با آنان در ارتباط باشیم.

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان افزود: قدردانی از رشادت های جهادگران دیروز باعث می شوند جوانان خلاق و پر توان امروز نیز که پا جای پای آن نیروها می گذارند هوشیار باشند و با دلبستگی بیشتر به نظام و انقلاب اسلامی در راه حفظ وطن جانفشانی کنند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که با ایجاد این سازمان که رویکرد فرهنگی ـ اجتماعی دارد رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس که امتحان خود را به خوبی پس داده است اکنون با کوله باری از تجربه خانه نشین نشود و در اجتماع ونیروهای مسلح نقش آفرین باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها