عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دولت راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را به اجرایی شدن برجام محدود کرده؛ البته ممکن است شعارهای دیگری هم بدهد، اما درعمل تمرکز دولت در طول دوسال گذشته اجرایی شدن برجام بوده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۹۷۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با نامه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به رئیس جمهور در خصوص اجرایی شدن برجام اظهار کرد: متن این نامه حاوی چند نگرانی عمده است، نگرانی‎هایی که به صورت ملموس و محسوس در کشور مشاهده می‎شود.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‎ها این است که دولت راه حل مشکلات اقتصادی  و معیشتی جامعه را به اجرایی شدن برجام  محدود کرده است؛ البته ممکن است شعارهای دیگری هم بدهد، اما درعمل تمرکز دولت در طول دوسال گذشته اجرایی شدن برجام بوده است.

کوشکی ضمن انتقاد از بی توجهی های دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: دولت تا کنون هیچ حرکت جدی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است و همواره در تلاش بوده تا رونق اقتصادی کشور را به لغو تحریم ها گره بزند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز قیمت نفت کمتر از 24 دلار و ظرفیت فروشمان یک ونیم میلیون بشکه است، افزود: در وضعیت فعلی اگر ما بتوانیم تولید و صادرات نفت را تا دومیلیون بشکه افزایش دهیم و اگر هر بشکه را هشتاد دلار یعنی چهار برابر فعلی هم بفروشیم، با پولی که از این طریق حاصل می‎شود، شاید بتواند تنها منابع یارانه ها را تأمین کند؛ یعنی مشکلات عظیم صنعت و دیگر مشکلات را پوشش نمی‎دهد و حل و فصل نخواهد کرد.

کوشکی با اشاره به اظهارات وزیر صنعت که گفته بود "ما مدیر صنعتی در کشور نداریم و مدیر باید وارد کنیم"، گفت: اعتراف تلخ نعمت زاده نشان می‎دهد که ما با مشکل مدیریت اقتصاد و صنعت در کشور مواجه هستیم و نمی‎توان مشکلات اقتصادی را با برجام حل و فصل کرد. متأسفانه صنعتگران کشور قبل از اینکه درگیر تحریم‎ها باشند درگیر سوء مدیریت‎ها بودند و این یک نگرانی است.
ارسال نظرات