به گزارش روابط عمومی موسسه انتشاراتی روایت فتح :

«یادگاران شهید عیسی پور» منتشر شد

کتاب شهید «سهراب(یاسر) عیسی‌پور» از مجموعه کتاب‌های «یادگاران» از سوی انتشارات «روایت فتح» منتشر و روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۹۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
بیست و پنجمین کتاب از مجموعه «یادگاران» انتشارات روایت فتح که به کتاب شهید «سهراب (یاسر) عیسی‌پور» اختصاص یافته است، منتشر شد. 
این کتاب به بیان یکصد خاطره از زندگی شهید عیسی‌پور می‌پردازد که همه خاطرات کوتاه اما پرمحتوا هستند. نویسنده کتاب «سیداحمد معصومی‌نژاد»، در این کتاب به ابعاد مختلف شخصیت شهید عیسی‌پور نظیر بُعد ورزشکار بودن و یک استاد رزمی کار و در عین حال یک بسیجی و رزمنده فعال در هشت سال دفاع مقدس، پرداخته است. 
بر مبنای این گزارش، شهید سهراب (یاسر) عیسی‌پور متولد سال 1341 در روستای باروق از توابع استان اردبیل است که در سنین نوجوانی به تهران آمد. از همان سنین با ورزش رزمی «کونگ فو» آشنا شد و با استعدادی که از خود نشان داد، مورد توجه ویژه اساتید سرشناس این رشته قرار گرفت. وی توانست مراحل مختلف این رشته ورزشی را زیر نظر این اساتید پشت سر گذارد و از ابتدای دوران جوانی در «گونگ فو»، حرفی برای گفتن داشته باشد و به یکی از اساتید این عرصه تبدیل شود. 
استاد عيسي پور که سالهاي نوجواني و جواني خود را زير نظر اساتيد شاخص اين رشته در ايران گذرانده بود و مدارج بالايي را طي نموده بود، اين ورزش را با فرهنگ ارزشي ايراني و اسلامي آميخته نمود و توانست جوانان زيادي را تربيت و آموزش دهد تا بدانجا که تعدادي زيادي از اين شاگردان از کلاسهاي رزمي ايشان به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام و عده اي نيز به شهادت رسيدند. 
بعد از انقلاب و با آغاز جنگ، سهراب به سربازی رفت و در سال 61 در منطقه شلمچه دچار عارضه ناشی از بمباران شیمیایی شد. عیسی‌پور در طی هشت سال دفاع مقدس به دفعات مجروح شد. وی سرانجام پس از 14 روز کما، در 20 دی ماه سال 1377 در بیمارستان ایران مهر به دلیل مجروحیت شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل گردید. 
در قسمتی از کتاب می خوانیم: 
« مهدي سياه شرور محله ما بود که با نوچه هايش براي نواميس مردم اهل محل مزاحمت درست مي کرد. براي خودش اسم در کرده بود. اهالي دستشان به جايي بند نبود. خيلي ها ازش مي ترسيدند موضوع را به استاد گفتم،کاغذ و قلم برداشت مشخصاتش را نوشت. گفت: "يکي دو روز صبر کن آمارش را دربيام" بعد از چند روز گفت:" عجب ناکسيه ! چرا زود تر نگفتي! اينا ويروسند جلوشونون نگيري جامعه رو از پا مي اندازن." 
کسي ديگر مهدي سياه را در محل نديد امنيت مردم روبه راه شده بود. توي مردم پيچيده بود که يک حزب اللهي او را کنار کشيده و با او حرف زده. اما چه گفته ، کسي نمي داند. مشخصات آن حزب اللهي مشخصات استاد بود. »
بر اساس این گزارش، کتاب یادگاران شهید «سهراب (یاسر) عیسی‌پور» به قلم «سید احمد معصومی‌نژاد» با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 55000 تومان از سوی نشر روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر شد.  
ارسال نظرات