رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با بسیج تشریح کرد
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با نگاه به رفتار اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس دهم به نظر می رسد که تخریب شورای نگهبان در دستور کار این جناح سیاسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۸۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تلاش اصلاح طلبان برای فشار به شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت‎ برخی از ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس، اظهار داشت: این جوسازی که در داخل و خارج کشور به بهانه عدم احراز صلاحیت‎ها شروع شده، سابقه دار است و از ابتدای انقلاب نیز بوده و فقط در حال حاضر بیشتر شده است.

سالک به تحرکات جریان اصلاح طلب در آستانه انتخابات اشاره کرد و تصریح کرد: با نگاه به رفتار اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس دهم به نظر می رسد که تخریب شورای نگهبان در دستور کار این جناح سیاسی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است، افزود: طبق قانون، پرونده هایی که از کاندیداها از دستگاه اجرایی به شورای نگهبان ارجاع می‎شود، آنها در صدد احراز یا عدم احراز هستند؛ منتها یک خلاء های قانونی وجود دارد که آن خلاء ها را مجلس باید تامین کند؛ از جمله بند1ماده 28 که یک عنوان دارد؛ درحالیکه زیرفصل این بند می‎تواند عناوین مختلفی داشته باشد که همه با عدم احراز صلاحیتشان بر اساس عدم التزامشان به اسلام و ولایت نباشد، بلکه شاید بعضی موارد دیگر باشد که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان را یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شورای نگهبان هم در قانون اساسی و هم در بیان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از یک جایگاه بلندی در کشور برخوردار است و آنچه که ما تا اکنون از شورای نگهبان دیده ایم حرکت بر اساس قانون بوده است؛ ازین رو شورای نگهبان حتما باید تقویت و حمایت شود.

ارسال نظرات