رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز از پایان فاز اول مرمت قلعه موقوفه و تاریخی روستای گرد کوه مهریز با اعتبار چهارصد میلیون ریالی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۲۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز از پایان فاز اول مرمت قلعه موقوفه و تاریخی روستای گرد کوه مهریز با اعتبار چهارصد میلیون ریالی خبر داد.

حسین شجریان افزود: این قلعه موقوفه در حاشیه روستای گردگوه و نزدیک به مزارع و باغات واقع شده است. این قلعه به صورت مسکونی و دارای دو طبقه است که ورودی قلعه یک هشتی چند ضلعی است که به یک حیاط مستطیل شکل و تعدادی اتاق که اطراف حیاط را فرا گرفته و دارای فضاهای نسبتاً تو در تو است متصل می شود، چهار برج نیز در چهار گوشه بنا مشاهده می شود.

وی خاطر نشان ساخت: فاز یک مرمت اضطراری این بنا با مشارکت متولی موقوفه و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مهریز و دهیاری گردگوه با اعتباری بالغ بر چهارصد میلیون ریال انجام شد.

وی مهمترین اقدامات مرمتی را آواربرداری، اجرای سقف فضاها با خشت خام و اندود کاهگل پشت بام قلعه دانست .وافزود این اداره در نظر دارد با اخذ مجوزات مربوطه نسبت به واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام تا مابقی تعمیرات آن انجام و به بهره برداری برسد.

این بنا مربوط به دوره قاجار می باشد و و طبق اظهارات ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مهریز پرونده آن جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور تهیه شده است.

شجریان درپایان از زحمات و تلاش های اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مهریز و دهیاری روستای گرده کوه و متولی موقوفه تقدیر و تشکر نمود و اظهار امیدواری نمود که این اقدام آنها باقی الصالحاتی برای آنها باشد.



ارسال نظرات