آئین غبارروبی ضریح امامزادگان شاخص استان یزد با حضور خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۰۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، محمدرضا دشتی اظهار داشت: خادمان حرم حضرت معصومه(س) به‌منظور برگزاری مراسم‌های ویژه به مناسبت وفات کریمه اهل بیت(ع)، وارد یزد شدند.

وی عنوان کرد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) که تا روز جمعه در یزد خواهند بود، برنامه‌های متعددی برای اقشار مختلف مردم به ویژه دختران دانش‌آموز برگزار می‌کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: برنامه‌های این گروه از صبح فردا در یزد آغاز می‌شود که نخستین برنامه شامل مداحی، اهدای بسته‌های تبرکی، قرائت زیارت حضرت معصومه(س) وغیره در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی یزد در خیابان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد یادآور شد: این گروه از خادمان همچنین فردا در دبیرستان بهادری 1، دبیرستان شهید حیدری، آسایشگاه جانبازان، بیمارستان شهید صدوقی وهیئت کربلا در خیابان امام خمینی(ره) حضور یافته و به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند.

دشتی ادامه داد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) فردا همچنین با آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد نیز دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد و با 350 نفر از بسیجیان حوزه 3 نصر مسجد حضرت رقیه در میدان سیدحسن نصرالله دیدار می‌کنند.

وی با بیان اینکه صبح روز پنج‌شنبه از ساعت 7 صبح، دیگر برنامه‌های این گروه از خدام برگزار می‌شود، افزود: خدام حرم حضرت معصومه(س)، در نخستین برنامه روز پنج‌شنبه خود، امامزاده جعفر(ع) یزد را غبارروبی می‌کنند.

دشتی همچنین از دیدار خادمان با 50‌نفر از معلولان جسمی حرکتی در مرکز توانگستر یزد خبر داد و افزود: حضور در مرکز توان‌بخشی فلکه سوم آزادشهر نیز از دیگر برنامه‌های حضور خادمان حرم حضرت معصومه(س) در یزد است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، حضور در فرهنگسرای خانواده، ندامتگاه مرکزی یزد، جهاد کشاورزی، بیمارستان شاه‌ولی، بیمارستان سید‌الشهدا(ع) را نیز از دیگر برنامه‌های خدام در روز پنج‌شنبه اعلام کرد.

وی افزود: عصر پنج‌شنبه نیز خدام با حضور در گلزار شهدای خلدبرین، با اهدای گل و غبارروبی مزار شهدا، به مقام شامخ شهدای استان یزد ادای احترام می‌کنند.

دشتی همچنین از برگزاری مراسم دعای کمیل در امامزاده جعفر(ع) یزد خبر داد و بیان داشت: پس از این مراسم، خادمان حرم در میدان امیرچخماق یزد،‌ به اجرای برنامه‌های خود در گلزار شهدای گمنام امیرچخماق می‌پردازند.

وی یادآور شد: روز جمعه نیز خادمان حرم حضرت معصومه(س) در مسجد نظرکرده در خیابان سلمان فارسی در مراسم دعای ندبه شرکت می‌کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) در روز جمعه همچنین به شهرستان های تفت و مهریز نیز سفر می‌کنند که در تفت ضمن دیدار با سالمندان آسایشگاه فاطمه الزهرا(س)، در مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در شهرستان تفت نیز در آسایشگاه سالمندان مهریز حضور می‌یابند و بعد از نماز مغرب و عشاء با مردم مهریز در هیئت انصار این شهرستان دیدار می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد یادآور شد: سال گذشته نیز خادمان حرم حضرت معصومه(س) به استان یزد سفر کرده و برنامه‌های متعددی اجرا کردند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد حضور خادمان حرم حضرت معصومه(س) و ایجاد فضای معنوی و روحانی در شهرهای مختلف، حضور مردم در برنامه‌های سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع) را پررنگ‌تر از سال‌های قبل کند.

 

ارسال نظرات