رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:
نخستین دوره المپیاد علمی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی در سال تحصیلی 95-94 به صورت آزمایشی همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۵۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی به پیشنهاد و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود

جمال رحمتی افزود: نخستین دوره المپیاد علمی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی در سال تحصیلی 95-94 به صورت آزمایشی همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این المپیاد به صورت متمرکز برگزار می‌شود، افزود: این رقابت‌ها در سه مرحله برگزار خواهد شد.

رحمتی در ادامه افزود: آزمون مرحله دوم در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله دوم پس از گذراندن دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده به مرحله سوم راه می‌یابند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان نباید هیچ‌گونه وقفه تحصیلی یا ترک تحصیل نداشته باشند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی از نظر شرط معدل، نمرات درسی و رشته تحصیلی برای شرکت در این المپیاد در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار کرد: نخستین دوره المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی، در حال حاضر فاقد هرگونه امتیازات مرتبط با ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر بدون شرکت در کنکور سراسری است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: برگزیدگان این المپیاد باید مشابه سایر افراد عادی در آزمون سراسری، بدون هیچ گونه امتیاز خاصی شرکت کنند.

رحمتی با اشاره به جوایز و امتیازات برگزیدگان نهایی المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی اعلام کرد: جوایز شامل شرکت 40 نفر برگزیده آزمون مرحله دوم در مدرسه تابستانی، اعطای تندیس و جایزه نقدی به تناسب رتبه کسب‌شده، حمایت و هدایت تحصیلی به شرط قبولی در رشته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی در دانشگاه به صورت ارائه کمک‌هزینه پژوهشی و عضویت تعدادی از حائزان رتبه نخست کشوری در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران (در صورت برگزاری المپیاد بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی) خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه بر اساس این دستورالعمل، زمان ثبت‌نام این المپیاد از روز چهارشنبه 30 دی ماه تا روز دوشنبه پنجم بهمن ماه سال جاری است، تاکید کرد: فرایند ثبت‌نام، صرفا به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی http://azmoon.srttu.edu انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله نخست آزمون المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی، ساعت 9 صبح روز یکشنبه دووم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: منابع طراحی سؤالات مرحله نخست آزمون شامل محتوای دروس فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و آمار دوره متوسطه و نیز محتوای کتابچه آموزشی سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی است که از طریق پایگاه اینترنتی http://isro.isti.ir قابل دریافت است.

ارسال نظرات