مسئول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی از اعزام 3هزار دانشجوی استان یزد به «راهیان نور»، اردوی زیارتی جبهه‌های جنوب، خبرداد.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۰۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، "محمد سالاری" با بیان پیشینه مختصری از اردوی راهیان نور از زمان شهید آوینی تاکنون و شکل‌گیری راهیان نور دانشجویی در دانشگاه‌ها ثبت‌نام این اردو را در ماه‌های بهمن و اسفند اعلام‌کرد و گفت: زمان اردوی راهیان نور در دانشگاه یزد، 19بهمن و سایر دانشگاه‌ها در بازه‌های زمانی 11ام، 15ام، 19ام و 22 اسفند خواهدبود و ثبت‌نام از 1بهمن و از طریق پایگاه اینترنتی q-masaf.ir به‌صورت متمرکز انجام‌خواهدشد.

وی با اشاره به تبلیغات فرهنگی دشمن درعرصه جنگ نرم، فرصت پنج‌روزه‌ی اردوی زیارتی را برای فاصله‌گرفتن از فضای شهر و تطهیر روحی زائران مغتنم دانست و افزود: راهیان نور فضای معنوی خوبی فراهم می‌کند که در آن می‌توانیم از نزدیک با فرهنگ ناب ایثار و شهادت و زندگی شهداگونه ارتباط‌برقرارکنیم و در عرصه جنگ نرم مؤثرباشیم.

سالاری ادامه داد: این اردو کمک‌می‌کند با فرهنگ شهدا آشناشویم و از نزدیک فضایی که شهدا تنفس‌کردند و بوی خون شهدا در آن‌ست را لمس‌کرده، تصویر جنگیدن را حس‌کنیم وان‌شاءالله با عنایت خودشان در راه آنها گام‌برداریم.

وی خاطرنشان‌کرد: روایت‌گری، نمایشگاه و مسابقات فرهنگی و حضور مبلغین برای تبیین روحیه ایثار و شهادت و آرمان‌های شهدا، از برنامه‌های فرهنگی اردوهای راهیان نورست.

مسئول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه اردوی راهیان نور طراز انقلاب اسلامی را شبیه پیاده‌روی اربعین توصیف‌کرد و افزود: همه باهم از جان و دل مایه می‌گذارند، از خادم و زائر؛ تا بتوانیم این روحیه شهدایی را به جامعه انتقال دهیم و زمینه‌ساز ظهور باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبار راهیان نور از طریق بودجه فرهنگی دانشگاه تامین می‌شود، حمایت از اردوی راهیان نور را زمینه‌ساز حل معضلات فرهنگی عنوان‌کرد و افزود: انتظار داریم دانشگاه‌ها در این زمینه مساعدت و عنایت خود را دریغ‌نکنند؛ ما نباید مانع کار شهدا درمسیر حل مشکلات باشیم.

سالاری به تبلیغات غربی‌ها علیه ایران در آستانه انتخابات اشاره‌کرد و گفت: باتوجه به نزدیک بودن ایام انتخابات، اردوی راهیان نور پرشور یعنی جوان‌ها پای انقلاب هستند و با آرمان و راه شهدا تجدید بیعت می‌کنند، که می‌تواند پاسخ محکمی به دشمن باشد.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: تبلیغات راهیان نور هم در فضای مجازی و رسانه‌ها و هم به‌صورت چهره‌به‌چهره لازم‌ست و رسالتی بر دوش هرکسی که نسبت به زنده‌نگه‌داشتن آرمان شهدا احساس تکلیف می‌کند.

سالاری درمورد طرح «خادم شهدا» گفت: با توجه به اینکه اردوگاه شهید عاصی‌زاده به صورت اختصاصی در اختیار دانشجو قرارمی‌گیرد تصمیم‌داریم خادمین اردوگاه را از بین دانشجویان انتخاب‌کنیم.

وی در توضیح روند ثبت‌نام طرح گفت: از 20دی تا 10بهمن ثبت‌نام و پس از آن مصاحبه حضوری خواهدبود و باتوجه به استعداد و توانایی و علاقه دانشجویان، زمان حضورشان در یکی از پنج بازه زمانی راهیان نور تعیین‌شده، تعدادی به اردوگاه و تعدادی هم به مناطق اعزام خواهندشد.

سالاری ادامه داد: خادمی شهدا صرفا در راهیان نور نیست و دانشجویان در برنامه‌های مرتبط مثل یادواره‌های شهدا، جمع‌آوری اطلاعات شهدای دانشجو، کانون دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، راویان جوان، مدیران کاروان راهیان نور و غیره باتوجه به پرسشنامه و مصاحبه دعوت‌می‌شوند.
ارسال نظرات