گزارش / افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان

قفل چندساله صنعت شهرستان خاتم باز شد

شکل گیری سرمایه گذاری خارجی تلاش بی پایان کارگزاران هردولتی برای نشان دادن کفایت سیاسی وبه رخ کشیدن امنیت واعتبار منطقه ای وبین المللی حوزه مورد مدیریت شان است.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۰۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱

خبرگزاری بسیج از خاتم؛ شکل گیری سرمایه گذاری خارجی تلاش بی پایان کارگزاران هردولتی برای نشان دادن کفایت سیاسی وبه رخ کشیدن امنیت واعتبار منطقه ای وبین المللی حوزه مورد مدیریت شان است؛ وقتی این اهمیت دوچندان می شود که سالهاست مدیران استان یزد و بخصوص شهرستان خاتم ازتلاش برای جذب سرمایه گذاری سخن گفته و قفل سرمایه گذاری خارجی درشهرستان با همت و تلاش مسئولین در حال باز شدن است.

ایجاد اشتغال و رفع بحران بیکاری ترجیع بند همیشگی سخنان مسئولین استانی و کشوری طی سالیان سال بوده و هرکدام از دولت های مستقر در کشور و مدیران ارشد آنان در شهرستان خاتم به فراخور شرایط کلی مملکت و نگرش های خاص خود برنامه هایی برای ایجاد اشتغال ارایه داده و به مرحله اجرا درآورده اند اما به جرات می توان گفت هیچ کدام از رویکرد های اتخاذ شده توسط مقامات استانی و کشوری طی سالیان و دهه های گذشته نتوانسته مرهمی بر زخم بیکاری جوانان شهرستان خاتم تا به امروز باشد.

اثبات این ادعا نیازی به ارایه آمار و ارقام ندارد زیرا بحران بیکاری چنان شهرستان را به ستوه آورده که با چرخیدن در کوچه و خیابان های شهر و نگاهی به روند پرشتاب مهاجرت جوانان آن به شهرهای بزرگ- عمدتا مرکز استان- برای پیدا کردن شغل، می توان عمق فاجعه بیکاری در شهرستان را به خوبی دریافت.

حال با این شرایط بیکاری در شهرستان، مسئولین علی الخصوص فرماندار کنونی درصدد رفع این مشکل برآمده و با جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد چند واحد صنعتی در شهرستان تا حدودی روزنه امید را در شهرستان زنده کرده است.

افتتاح فاز اول کارخانه فولاد شهرستان در دهه فجر امسال ،افتتاح کارخانه گندله سازی بخش مروست و کارخانه کاشی نمونه بارز این اقدامات است.

البته پتروشیمی خاتم نیز میتواند یکی از پروژه های مهم در این عرصه باشد که با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف خواهد شد.

نگاهی به گذشته و حال شهرستان خاتم نشان می دهد که چه مردان و زنان بزرگی از این دیار در عرصه های مختلف اجتماعی از هنر و سیاست گرفته تا اقتصاد و فرهنگ و ورزش تاثیر گذار بوده اند. این ظرفیت بزرگ و کلان انسانی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و در خدمت توسعه این شهرستان، استان و همچنین ایران اسلامی باشد.

بی توجهی و مسکوت ماندن وعده های فراوان مایه دلسردی این مردم را فراهم آورده اما هنوز روزنه امیدی به تدبیر این دولت باقی است که امیدواریم این دریچه کوچک با عنایت ویژه مسئولین کشوری و استانی به پنجره ای روبه توسعه و پیشرفت بدل شود.

ارسال نظرات