رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: جامعه برای رسیدن به صراط مستقیم نیازمند حجت است و حجت از آن کسی است که فقیه، متقی، شجاع و وارسته بوده و آنچه شئونات جامعه بشری نیازمند است را عهده دار باشد.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۹۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در آیین گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستان رشت ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: مرجعیت مهم‌ترین رکن دیانت در عصر غیبت است.

وی با تاکید بر تبیین جایگاه مرجعیت برای مردم تصریح کرد: مرجعیت خواستگاه دینی و ولایی دارد.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه جایگاه مرجعیت آسیب‌هایی از درون و بیرون دارد که باید از آن حفاظت کرد افزود: بخش قابل توجهی از جامعه که خود را دیندار می‌دانند به مرجعیت توجهی ندارند.

حجت الاسلام جوادی آملی اضافه کرد: جامعه برای رسیدن به صراط مستقیم نیازمند حجت است و حجت از آن کسی است که فقیه، متقی، شجاع و وارسته بوده و آنچه شئونات جامعه بشری نیازمند است را عهده دار باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی قران و عترت را اصل قرار داده است، گفت: ایشان علوم اسلام را در سایه قرآن کریم و عترت معنا و تفسیر کرده و علوم فلسفه، عرفان و اخلاق و کلام را در خدمت فهم قرآن گرفته است.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه تمام هم و غم مراجع، بیان حقایق اسلام است، افزود: مرجعیت به گونه‌ای تفسیر شود که همه اقشار جامعه احساس کنند دین راهی برای آنان مهیا کرده و در ساحت دین هستند.

ارسال نظرات