مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون سه هزار و 313 زن بی سرپرست، بدسرپرست و سرپرست خانوار آموزش های حرفه آموزیرا با همکاری سپاه وبسیج فرا گرفتند.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۴۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
محمد جهانتیغی در گفتگو با خبر نگار خبر گزاری بسیج افزود: فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در سال 92 به 840 نفر، در سال 93 به هزار و سه نفر و در 9 ماه نخست امسال به هزار و 470 زن بی سرپرست آموزش های حرفه آموزی را ارائه داده است.
وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای آموزش های خود را به عموم جامعه ارائه می دهد ادامه داد: آموزش های این سازمان در خوشه های مختلفی از جمله خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می شود.
وی افزود: 80 درصد عملکرد آموزشی فنی و حرفه ای آزاد در این مدت به مردان و 20 درصد آن به زنان اختصاص دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سطح استان 152 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در خوشه خدمات، 14 آموزشگاه در خوشه فرهنگ و هنر، 9 آموزشگاه در خوشه صنعت و پنج آموزشگاه در خوشه کشاورزی فعالیت دارند.
جهانتیغی خاطر نشان کرد: فنی حرفه ای سیستان و بلوچستان از ابتدای سال 92 تا کنون 30 تفاهمنامه همکاری با دستگاه های اجرایی استان از جمله موسسه اشتغالزایی وکار آفرینی نگار نصر،سازمان بسیج سازندگی نیروی هوایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه آزادامضا کرده است.
وی اظهار داشت: در این مدت 149 نفر از مربیان حق التدریس فنی حرفه ای در استان تبدیل وضعیت شده اند.
وی بیان کرد: نمایندگی های فنی و حرفه ای شهرستانهای جدید جالق، دلگان، مهرستان، پیشین، میرجاوه و هیرمند در این مدت با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 816 میلیون ریال تکمیل شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل و آماده سازی خوابگاه های شبانه روزی در شهرستانهای نیکشهر، سرباز و خاش با اعتبار 18 میلیارد و 375 میلیون ریال از سایر فعالیت های انجام شده در دولت تدبیر و امید بوده است.
جهانتیغی افزود: از ابتدای سال 92 تا کنون فضای آموزشی مهارتهای پیشرفته و مرکز خواهران زابل با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 69 میلیون ریال تکمیل و تجهیز شده است.
وی ادامه داد: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی خرد به هزار و 200 نفربا همت بسیج سازندگی   نیز از سایر دستاوردهای فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بوده است.
ارسال نظرات