دبیر ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار استان سیستان وبلوچستان:

ارسال بیش از 3 هزار اثر هنری به جشنواره فیلم عمار/افتتاح دبیر خانه جشنواره استانی فیلم عمار در سیستان وبلوچستان

دبیراستانی ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: بیش از 3 هزار اثر هنری به جشنواره فیلم عمار ارسال شده است
کد خبر: ۸۶۲۳۵۳۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :ابوالفضل کیخا در نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارکه در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان بر گزارشد افزود : این جشنواره از سال 89 با 19 اثر کار خود را در استان آغاز و این جشنواره در دوره دوم به 300اثر، دوره سوم به 700 و  درحال حاضر در ششمین دوره برگزاری این جشنواره حدود شش هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم مردمی عمار ارسال شده  که رشد چشمگیری داشته است که از مجموع آن 3 هزارو 250 فیلم در بخش بین الملل است که همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد : این آثار در قالب فیلم، مستند، داستان، نماهنگ، انیمیشن و بازی های رایانه ای به دبیر خانه ارسال شده است،
کیخا اظهار داشت : امسال 8 اثر از 7 کارگردان به دبیر خانه استان ارسال شده است که تا کنون در طول این سالها 35 اثر به جشنواره فیلم عمار کشوری ارسال شده است.

دبیر استانی جشنواره مردمی عمار تصریح کرد: آثار ارسالی در این جشنواره متناسب با مخاطبینی است که تاکنون به آنها توجهی نشده، و این جشنواره در مکان هایی متفاوت اکران می شود.

وی افزود: امسال این اکران در فرودگاه ها، ترمینال، کمپ های ترک اعتیاد، زندان، خوابگاه های دانشجویی، مدارس، دانشگاه و منازل شهدا برگزار می شود.

کیخا با بیان اینکه جشنواره عماربه دنبال جایی است تا  شهدای ترور در استان سیستان و بلوچستان را به تصویر بکشد و به همگان بشناسانخاطر نشان کرد: در مدارس زاهدان اکران فیلم عمار همزمان با برگزاری نمایشگاه های انقلابی انجام می شود.
وی در ادامه بیان کرد:  در 25 مدرسه زاهدان ، 6 مدرسه زابل، هامون و نیمروز، 15 مدرسه چابهار، 5 مدرسه کنارک، 5 مدرسه نیکشهر، 3 مدرسه قصرقند و 90 مدرسه در ایرانشهر این فیلم ها اکران می شود.

کیخا در پایان با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار درصدد است تا راه را برای فیلم سازانی که نتوانستند وارد سایر جشنواره ها شوند هموار کند، گفت: از فیلم سازان و مستند سازان سیستان و بلوچستان دعوت می شود تا در این جشنواره حضور پیدا کنند و از نزدیک جنس متفاوت این جشنواره را مشاهده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار