خبرهای داغ:
با حضور سردار فرجیان زاده؛

یادواره شهید حقگویان شهید شاخص بسیج اصناف کشور در همدان برگزار شد

یادواره شهید حاج صادق حقگویان شهید شاخص بسیج اصناف کشور با حضور سردار فرجیان زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۳۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یادواره شهید حاج صادق حقگویان شهید شاخص بسیج اصناف کشور در سال 94 و پدر شهیدان محمدحسن، احمد و محمدرضا حقگویان امروز در همدان برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی، فرماندهان بسیج اصناف همدان و مردم شهید پرور و دارالمجاهدین همدان صبخ امروز در سالن انصار سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد.

سردار فرجیان زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، آیت‌الله احدی از اساتید حوزه علمیه قم و خانواده شهید حق گویان نیز در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است؛ شهید حاج «صادق حق گویان»، پدر سه شهید دفاع مقدس، «قندریز» ـ قندسازـ بوده و قبل از انقلاب با شهید مدنی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی فعالیت داشته و حتی در مقطعی نیز به واسطه همین فعالیت‌ها بازداشت می‌شود.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باز هم دست از حمایت از انقلاب بر نمی‌دارد و با روانه کردن دو تن از فرزندانش به جبهه‌های حق علیه باطل آنها را در راه اعتلای اسلام و حفظ و حراست از میهن عزیزمان قربانی می کند تا از ثمره خون این جوانان، نهال انقلاب به درختی تنومند در برابر حوادث روزگار تبدیل شود. البته قبل از انقلاب نیز یکی دیگر از فرزندانش در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به شهادت رسیده بود.

شهید اول خانواده، «محمدحسن حقگویان» است که از جمله جوانان مذهبی و انقلابی شهر دارالمجاهدین بود که در چهارم شهریور ماه 57 چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بعد از افطار عازم مأموریت انهدام ساختمان ساواک همدان می شود.اما در حین مأموریت از طرف عوامل وقت شهربانی شناسایی و تعقیب می شود که در این هنگام از پشت گلوله ای به ران او اصابت می کند اما به علت ممانعت عوامل شهربانی از کمک کردن رهگذاران به وی در حالی که خونریزی داشت، در حالت تشنگی شهید می شود.

«احمد حقگویان» شهید دیگر این خانواده است که وی نیز بازاری و از طلاب حوزه علمیه همدان بوده که در عملیات شرق بصره در سال 62 در حالی که بر اثر اصابت خمپاره، تانک شعله ور شده بود، می سوزد و بدین شکل او نیز به مقام رفیع شهادت نائل می آید.

«محمدرضا حقگویان»، شهید دیگر این خانواده هم از دانش آموزان بسیجی دبیرستان بود که در عملیات کربلای 4 به برادران شهیدش می پیوندد.

ولی نحوه شهادت پدر خانواده، حاج «صادق حقگویان» به نحوی دیگر رقم خورد به گونه ای که وقتی برای تشکر از حضور بستگان در مراسم شهید «محمدرضا» با اتوبوس عازم قم شده بود در بین راه زمانی که اتوبوس برای سوختگیری در پمپ بنزین توقف کرده بود، در اثر بمباران هوایی پمپ بنزین توسط هواپیماهای بعثیان عراقی، اتوبوس آتش می‌گیرد و حدود 50 نفر از جمله «صادق حقگویان» به شهادت می رسند.

به مناسبت شهادت این پدر فداکار که با جان و مال خود در راه این انقلاب و کشور جهاد کرد، مستندی درباره زندگی وی ساخته شده و علاوه بر آن کتابی نیز در همین زمینه در حال نگارش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار