244دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان بوشهر

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: با توجه به بحران سواد حرکتی در بین دانش آموزان ترویج این مساله در بین دانش آموزان و اولیای خانه و مدرسه از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۶۲۳۴۳۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱





به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ناصر کرمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: 107 نفر دانش آموز باقی مانده نیز مشکل بیماری دارند که تلاش می شود، مشکل این افراد از طریق دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد برطرف شود.

وی اضافه کرد: بستن مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر یکی از کارها و هدفهای مهم آموزش و پرورش است که تلاش می شود زمینه تحصیل برای همه دانش آموزان در این استان فراهم شود.
کرمی با اشاره به گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش از 24تا 30 دیماه گفت: شوراهای آموزش و پرورش بازوهای اجرایی به حساب می‌آیند که باید با قوت تشکیل و مصوبات آنها اجرایی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: با توجه به بحران سواد حرکتی در بین دانش آموزان ترویج این مساله در بین دانش آموزان و اولیای خانه و مدرسه از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است.

حسن قلندری افزود: اجرای برنامه های تربیت بدنی در مدارس در کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه در مقطع متوسطه بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل حمایت از این طرحها برای داشتن نسلی سالم و پویا ضروری است.

وی با اشاره به اجرای بیش از 60 برنامه ورزشی در مدرسه ها اظهارکرد: این برنامه ها با اولویت کیفیت و اجتماعی بودن در مدرسه طراحی می شود.

قلندری اجرای المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، حیاط پویا در40 درصد مدرسه‌های استان، برگزاری مسابقه‌های ورزشی کارکنان، اعزام تیم‌های ورزشی دانش آموزان، کسب رکوردهای ملی ورزشی در مسابقه‌های آموزشگاهی به وسیله دانش آموزان، توجه به ورزش دانش آموزان استثنایی و درنظر گرفتن سالن ورزشی برای آنان، اجرای طرح وارنیش فلوراید دندان، ویتامین D، آهن یاری و توزیع 200 پکیج برای تقویت مهارتهای زندگی در قالب نمایشگاههای سیار را از جمله برنامه‌های این معاونت عنوان کرد.

وی گفت: تنها طرح ورزشی سباح دانش آموزان به دلیل نداشتن استخر در استان هنوز اجرایی نشده است و تلاش می شود با بهره برداری از استخرهای دانش آموزی زمینه اجرای این طرح نیز در استان فراهم شود.

قلندری با اشاره به اهمیت بحث سلامت و توجه به رفع آسیبهای اجتماعی یادآور شد: 18 اسفند امسال نیز جشنواره نوجوان سالم در استان بوشهر برگزار می شود.

وی سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده استان را 23سانتی متر مربع و فضاهای باز را 27 سانتی متر مربع در استان عنوان کرد که با میانگین کشوری که یک سانتی متر مربع است، فاصله وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 74 مربی بهداشت در استان به 200 هزار دانش آموز خدمت رسانی می کنند.

وی برضرورت بهسازی سرویسهای بهداشتی، تهویه کلاسها، تهیه و تجهیز مرکز حرکت‌های اصلاحی برای دانش آموزان، تعمیر و اضافه شدن سیستم صابون مایع برای 300 مدرسه در استان تاکید کرد.

قلندری پروژه های استخر بوشهر، سالن ورزشی شبانکاره و بندر عامری را از جمله پروژه های نیمه کاره ای معرفی کرد که پیشرفت خوبی دارند که برای بهره برداری کامل از اینها به حمایت مسؤولان نیاز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار