وزیر دفاع با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی ایران گفت: تحریم افراد و شرکت‌ها تاثیری بر روند توسعه و تقویت صنایع موشکی ما ندارد و البته این را در عمل و با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی نشان خواهیم داد.
کد خبر: ۸۶۲۳۳۳۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه شورای راهبردی وزارت دفاع طی سخنانی با  تبریک موفقیت بزرگ و دستاورد سترگ جمهوری اسلامی ایران در رفع تحریم های بی منطق و ظالمانه به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملت رشید و سرافراز ایران گفت: با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، مقاومت بی نظیر ملت حماسه آفرین ایران اسلامی و مجاهدت و مدیریت دولت خدمت گذار به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور، این پیروزی را از دستاوردهای سیاست مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.

دهقان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هسته ای و تجلیل از خانواده صبور و مکرم آنان تصریح کرد: تثبیت حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، دستاورد خون شهیدان و حاصل مجاهدت دانشمندان و نخبگان عزیز و فرهیخته ای  است که هستی خویش را برای حفظ و تداوم فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران فدا کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه به فرجام رسیدن برجام خط بطلانی بر دروغ پراکنی ، جنگ روانی و سناریوهای آشکار و پنهان نظام سلطه و سیاست ایران هراسی آنان بود، گفت: بی تردید با رفع موانع و پس از گذار از این مرحله حساس، ملت و دولت با همدلی و همزبانی، هوشیاری و بصیرت و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و استعداد داخلی، ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی را برای پایه ریزی زیرساخت های نیرومند به منظور رشد و شکوفایی پایدار و فزاینده کشور در همه زمینه ها به کار خواهند گرفت.

دهقان رویکرد وزارت دفاع را در دوران پسا تحریم علاوه بر تقویت بی وقفه توان و بنیه دفاعی کشور و نیروهای مسلح، بسیج قابلیت ها و توانمندی های این وزارتخانه و صنایع وابسته برای شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال و کمک به پیشرفت و اجرای طرح های زیربنایی در کشور ذکر کرد.

وزیر دفاع افزود: در عرصه دیپلماسی دفاعی نیز با گسترش همکاری دفاعی با همسایگان و کشورهای مختلف جهان، ضمن کمک به تثبیت صلح، ثبات و امنیت، با مولفه های ناامنی به ویژه تروریسم افسار گسیخته که امروز امنیت همه شهروندان در سراسر جهان را به مخاطره انداخته به شدت مقابله خواهیم کرد.  

دهقان در ارتباط با اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش برای اعمال تحریم های جدید به بهانه های نامربوط نشان از تداوم سیاست های خصمانه آمریکا و کینه ورزی علیه ملت ایران و تلاش بیهوده برای تضعیف قدرت دفاعی ایران است که به امنیت، ثبات و آرامش منطقه هیچ کمکی نمی کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و متکی بر دانش، تخصص و زیر ساخت های صنعت دفاعی است و تحریم افراد و شرکت ها تاثیری بر روند توسعه و تقویت آن ندارد و البته این را در عمل و با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی نشان خواهیم داد.

سردار دهقان در پایان افزود: امروز در پسا برجام، ملت ما با حفظ وحدت، انسجام و حضور آگاهانه و هوشمندانه خود در صحنه تحت زعامت و رهبری مقام معظم رهبری ضمن بهره برداری کامل از فرصت های اجرایی شدن برجام، با نهایت دقت، اقدامات دشمن را رصد و متناسب با آن واکنش تعیین کننده و پشیمان کننده خواهد داشت.

انتهای پیام/


منبع فارس

ارسال نظرات