مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

فرهنگ سازی و آموزش، راهکار مقابله با آسیب های فضای مجازی در دانش آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: فرهنگ سازی و آموزش، راهکار مقابله با آسیب های فضای مجازی در دانش آموزان است.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۷۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، گردهمایی مشاوران مدیران کل آموزش و پرورش استان سمنان و اعضاي جبهه سايبري سازمان بسيج دانش آموزي با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی در مدارس و دانش آموزان در مرکز آموزشی ، رفاهی (خانه معلم سمنان) برگزار شد.

در این گردهمایی محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به عدم آگاهی خانواده ها نسبت به فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی اثرات جبران ناپذیری بر روحیات فرزندان دارد و استفاده از آن نیازمند فرهنگ سازی است.

وی یکی دیگر از آسیب های فضای مجازی را عدم تحرک بدنی در دانش آموزان دانست و گفت : فضای مجازی باعث عدم وجود تحرک بدنی و ورزش در دانش آموزان است که این می تواند در سلامت جسمی و فکری دانش آموزان تأثیر بگذارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد : از مناسب ترین شیوه های مقابله با شبکه های اجتماعی ، پر کردن صحیح اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در حال تحصیل از طرف مدارس ، خانواده ها و دستگاه مربوطه است.

وی افزود: اجرای برنامه های آموزش ، مهارت آموزی و تعمیق باورهای دینی از مهم ترین اولویتهای پیشگیری از این آسیب هاست

محمدرضا جهان با تقدیر از دغدغه مدیران و مشاوران مدارس استان و جبهه مقاومت سايبري بسيج دانش آموزي ، افزایش بهره وری و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد :امیدوارهستیم تا برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر کار کارشناسی شاهد ارتقای بیش از پیش استان در اين زمينه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار