معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان:
اعتياد براي سلامت جامعه تهديدي جدي است و پيشگيري از اعتياد مستلزم پشتيباني همگاني است.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۷۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان در كارگروه پيشگيري از اعتياد كه در سالن جلسات معاونت اجتماعي استان برگزار شد گفت: دشمن در اين حوزه سرمايه گذاري عظيمي داشته و با تكيه بر ابزارهاي مختلف به انحطاط كشيدن جوانان را هدف قرار داده است.

سرهنگ جعفر كردلو افزود: در پيشگيري از اعتياد بايد برنامه هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي و تربيتي هدفمند و مشاركتي اجرا كرده و از ظرفبت هاي نهادهاي فرهنگي و اجتماعي بهره حداكثري را برد

وي با تأکيد بر اينکه اعتياد عاملي تک‌وجهي نيست و عوامل مختلف در آن دخيل هستند، تصريح کرد: بيکاري ، مشکلات خانوادگي ، طلاق ،افسردگي و مهم‌تر از همه دسترسي آسان به مواد مخدر در آن دخيل هستند.

سرهنگ جعفر كردلو ترويج و اشاعه موادمخدر را بزرگترين تهديد دشمن كه بسترساز بروز جرايم و آسيب هاي اجتماعي است دانست و گفت: دشمن در اين حوزه تلاش دارد كانون گرم خانواده را سست كرده و جوانان را به سمت انحرافات و كجروي ها هدايت دهد.

وي با بيان اينکه کاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از مصرف مواد مخدر را بايد در مقوله عدم مصرف مواد مخدر فرهنگ سازي کرد، گفت: اعتياد بلاي خانمان سوزي است که در جامعه بيداد مي کند و بايد با برنامه ريزي هاي موثر، اين معضل را ريشه کن کرد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان در پايان افزود : خانواده به عنوان نخستين كانون تامين سلامت فردي نقش مهمي در پيشگيري از اعتياد داشته که مي تواند با اطلاع رساني دقيق و انجام مراقبت هاي خاص به نقش پيشگيرانه خود به نحو شايسته اي عمل كند.

ارسال نظرات